به گزارش هنرآنلاین، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمراه علی اکبر صفی پور مدیرکل مرکز آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از کارگاه‌های آموزشی هنر‌های تجسمی که به مناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی به مدت دو روز از ۱۹ تا ۲۰ فروردین در فرهنگسرای نیاوران برپا بود، بازدید و با هنرمندان گفتگو کردند.

در حاشیه این بازدید سالاری در جمع هنرمندان، ضمن گرامی داشت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: بیستم فرودین ماه شهادت بزرگمرد عرصه‌ی هنر دفاع مقدس، شهید مرتضی آوینی است؛ او که سال‌ها به تصویرگری از دفاع مقدس پرداخت و خالق روایت‌های بسیاری از آن روزگار شد و در این راه به فیض شهادت نایل آمد.

معاون امور هنری در ادامه افزود: روزگاری جوانان ما برای آرمان‌ها و ارزش‌ها جامعه مقاومت کردند و امروز در دوران جنگ نرم فرصت‌هایی است تا ارزش‌های والای جامعه را با استفاده از ابزار‌های هنری به جهانیان نشان دهیم.

وی در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان و هنرمندان حاضر در این کارگاه‌های آموزشی، هفته هنر انقلاب اسلامی را فرصت مغتنی برشمرد و به تداوم فعالیت‌های اینچنینی با موضوعات هنری در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرد و اساتید و جوانان علاقه‌مند به هنر که قلب‌شان برای ارزش‌های کشور می‌تپد، راویان گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه هنر نامید که خالق نماد‌های اثربخش ماندگار هنری هستند و شهید آوینی را طلایه‌دار این جریان فرهنگی هنری دانست.

کارگاه‎‌های آموزشی هنر‌های تجسمی به مناسبت گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی به همت فرهنگسرای نیاوران با همکاری مرکز آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با حضور ۱۲ آموزشگاه معتبر هنری شهر تهران، ۱۴ استاد به همراه بیش از ۵۰ هنرجو در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی و قلم‌زنی به مدت دو روز برگزار شد.

همچنین علاقمندان جهت بازدید از نمایشگاه «هنر انقلاب» به دبیری مسعود شجاعی طباطبایی تا ۳۰ فروردین می‌توانند در روز‌های عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.