گروه مد و لباس هنرآنلاین: بسیاری بر این باورند که تاریخچه گلدوزی در جهان مترادف است با تاریخ بشریت و دانشمندان منشأ آن را تا دوران کرومانیون یعنی 30 هزار سال پیش از میلاد مسیح ردیابی کرده‌اند. از سوی دیگر، تاریخ هنر گلدوزی در ایران نیز قدمت طولانی دارد و کشور ما با داشتن صدها نوع سوزن‌دوزی و رودوزی، یکی از کشورهای پرچم‌دار در این حوزه به شمار می‌رود.

با ذکر این مقدمه، طی روزهای اخیر فراخوان رقابت بین المللی گلدوزی با عنوان 2022 Hand & Lock منتشر شده و علاقه‌مندان تا ۲۶ فروردین فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در این رویداد از سراسر نقاط جهان ارسال کنند.

در متن فراخوان این جشنواره آمده است که علاقه‌مندان حضور در این رویداد باید از قدرت طبیعت الهام بگیرند، نوآور باشند و آینده ای را تصور کنند که در آن انسان‌ها از خود طبیعت یاد می‌گیرند که در هماهنگی با طبیعت زندگی کنند.

علاقه‌مندان و هنرمندان فعال در عرصه گلدوزی از سراسر جهان می‌توانند در این مسابقه بین المللی حضور به هم رسانند.

موضوعات رقابت شرکت‌کنندگان به شرح زیر است:

الف) شرکت کنندگان باید یک لباس طراحی کنند که از طبیعت الهام گرفته شود. اثر نهایی باید مهارت طراحی و همچنین توانایی شرکت کننده در گلدوزی را نشان دهد.

ب) شرکت‌کنندگان باید شیئی تولید کنند که مهارت‌های گلدوزی آنها را به نمایش بگذارد. این شی می‌تواند یک جواهر، یک مجسمه هنری، یک ملیله دوزی، یک قطعه برای طراحی داخلی خانه و غیره باشد.

پوستر این رویداد را در ادامه ببینید:

فراخوان-رقابت-بین-المللی-گلدوزی-Hand-Lock-۲۰۲۲-