به گزارش هنرآنلاین، مهدی شادی‌زاده مؤسس و دبیر جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» گفت: سال گذشته جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» با فوجی فیلم همکاری کرد که فوجی فیلم به عکس برتر این جشنواره یک دوربین عکاسی اهدا کرد و قرار است امسال این همکاری ادامه یابد و در این دوره از جشنواره به عکس برتر و همچنین ویدئو آرت برتر دو دوربین x-t۲۰۰ اهدا شود.

این مستندساز در ادامه بیان کرد: امسال در نظر داریم به بخش ویدئو آرت توجه ویژه داشته باشیم زیرا در کشور ما و همه جای دنیا ویدئو آرت جز هنر‌های معاصر و مدرن محسوب می‌شود ولی زیاد به آن توجه نمی‌شود.

دبیر جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» افزود: هدف ما این است که هنرمندان این حوزه بتوانند فعالیت کنند و آثارشان را بفروشند. در کشور‌های دیگر این هنرمندان می‌توانند آثار خود را بفروشند ولی در کشور ما هنوز به طور کامل این هنر را نمی‌شناسند و با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پایه اصلی جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» ویدئو آرت و عکس است ولی چون ویدئو آرت مهجور واقع شده است در نظر داریم که امسال به این بخش هم جایزه تعلق گیرد و اولین بار در کشور ما است که در یک جشنواره جایزه به این بخش تعلق می‌گیرد.

این هنرمند در پایان گفت: هدف دیگر ما فرهنگ‌سازی در حوزه ویدئو آرت است تا بتوانیم کاری کنیم آثار این هنرمندان به فروش برسد و مخاطبان برای دیدن این ویدئو‌ها از هنرمندان این حوزه حمایت کنند.

عوامل این جشنواره عبارتند از: مهدی شادی‌زاده و علیرضا شادی‌زاده مؤسس و دبیر جشنواره، سیمین بایرامی مدیر هنری، غزل مظفری گرافیست، مؤسسه فرهنگی هنری پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.