گروه سینمایی هنرآنلاین: جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ روزهای ۱۷ تا ۲۸ ماه می در این شهر ساحلی جنوب فرانسه برگزار می‌شود و علاوه بر لورمن و تام هنکس، بازیگران نقش‌های اصلی «الویس» هم در مراسم رسمی نمایش فیلم در کن شرکت می‌کنند. این چهارمین حضور فیلمساز نامدار استرالیایی در بخش رسمی جشنواره کن است که همراه ونیز و برلین یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان به شمار می‌رود.

لورمن سال ۱۹۹۲ با نخستین فیلم خود Strictly Ballroom در بخش نوعی نگاه حضور یافت و پس از آن دو فیلم مهم کارنامه او «مولن روژ» در ۲۰۰۱ و «گتسبی بزرگ» در ۲۰۱۳ فیلم‌های افتتاحیه جشنواره کن بودند. «الویس» داستان زندگی الویس پریسلی، از بزرگ‌ترین ستاره‌های موسیقی آمریکا و جهان را از گمنامی تا اوج شهرت روایت می‌کند و در این میان، به رابطه الویس با مدیر برنامه‌هایش کلنل تام پارکر با بازی هنکس می‌پردازد.

استودیو فیلمسازی برادران وارنر فیلم سینمایی «الویس» را پس از رونمایی در جشنواره فیلم کن، از روز ۲۲ ژوئن در سراسر دنیا و دو روز بعد در آمریکا و کانادا به نمایش عمومی می‌گذارد.

پیش‌تر اعلام شده بود «تاپ گان: ماوریک» جوزف کازینسکی با بازی تام کروز هم در جشنواره کن امسال حضور دارد. فهرست نهایی فیلم‌های حاضر در کن ۲۰۲۲ هفته آینده اعلام می‌شود.