گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «آئورا» براساس دو داستان ربکا و آئورا نوشته و کار مهدی محبعلی از 16 فروردین ساعت 19 در تالار حافظ به صحنه خواهد آمد. بازیگران این نمایش نساء ‌یوسفی، آیلار ‌نوشهری، محمدرضا ‌حسن‌‌زاده، المیرا ‌صارمی، عیسی حسینی، سوگند ‌دیانی، فرنوش ‌نادرپور، لیلا هوشیاری، مهناز فراتی، پولاد ‌شعبانی، سارا ‌محمودی و هلنا کریمی هستند.

مهدی محبعلی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش «آئورا» گفت: این نمایشنامه بر اساس دو داستان ربکا و آئورا اثر کارلوس فوئنتس نوشته شده که در هر دو رمان شاهد تعلیق و روایت وهم‌انگیز، لایه‌لایه و پیچیده هستیم. به اعتقاد من این دو داستان قابلیت آن را داشت که تلفیق و به یک داستان در قالب نمایشنامه تبدیل شود.

او در ادامه افزود: زمان اتفاقات این نمایشنامه اوایل قرن بیستم و مکان آن کشور مکزیک و داستان درباره یک خانواده اشراف‌زاده اسپانیایی است و تماشاگر با اتفاقات غیرطبیعی در روند نمایش روبرو می‌شود.

کارگردان نمایش «شب جنایتکاران» درباره سبک و فضای اجرایی نمایش «آئورا» عنوان کرد: به این منظور که بخواهیم برای فضای اجرایی نمایش، سبک رئالیسم جادویی را انتخاب و خلق کنیم نیاز به به سالنی مجهز و مدرن بود تا ویژگی‌های بصری و نمایشی قدرتمندی داشته باشیم اما از آنجا که این امکان را نداشتیم تلاش کردیم تا تئاتر ژانر را تجربه کنیم از این رو تلاش‌مان بر این بود تا نمایش فضایی وهم‌انگیز و جادویی داشته باشد. طراحی صحنه نمایش مدرن است و دکور انتخاب شده دارای نماد است و مفهوم و کانسپت اصلی نمایشنامه را پیش می‌برد. تمرکز این نمایش بر قصه‌گویی است به نظرم این سال‌ها شاهد آن هستیم که آثار نمایشی قربانی فرم‌گرایی افراطی شده است. گاهی نیز شاهد اتفاقی روی صحنه نیستیم و از سویی انگار نمایش رادیویی روی صحنه اجرا می‌شود. این نمایش تلفیقی از 12 بازیگر جوان و باتجربه است و تمرینات نمایش 6 ماه به طول انجامید.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: به اعتقاد من تئاتر ایران به نسلی جدید نیاز  داشت و این نسل در دوران کرونا شکل گرفته و توانسته با مخاطب ارتباط بگیرد از این رو باید فضای مناسبی برای آن‌ها ایجاد کنیم و از تجربه‌گرایی هراس نداشته باشیم و فرصت را برای نسل تازه‌ای که در نظر دارد حرف‌های تازه‌ای بزند، باز کنیم.

در داستان «آئورا» آمده است: ویسنته پا به عمارت عمه‌اش گذاشته تا خاطرات ناتمام همسرش را تمام کند اما این داستان تازه شروع شده است. دیگر عوامل نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: لیلی مهدوی، دستیار کارگردان: نگین لرستانی، طراح گریم: ماجد آل‌کثیر، طراح صحنه: ماهی ‌عظیمی،  طراح لباس: زهره سوهانی، طراح نور، طراح صدا و ویدئوآرت: حامد مصلایی، طراح پوستر: مهسا لطیفی و عکاس: شبنم علایی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.