به گزارش هنرآنلاین، مهدی شادی‌زاده مؤسس و دبیر جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» گفت: از دوره‌های قبل عکاسان مشهور و معروف جهان که از بهترین‌ها هستند در جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» حضور داشتند که این عکاسان از اینکه به صورت داور در این جشنواره حضور داشته باشند استقبال کردند در نتیجه ما برای اینکه این جشنواره نگاه جهانی‌تر داشته باشد از تعدادی از آن‌ها دعوت کردیم تا در این دوره در کنار ما باشند.

این مستند ساز در ادامه بیان کرد: حضور عکاسان برجسته جهانی به کیفیت این جشنواره کمک می‌کند و هدف ما این است هر سال این جشنواره را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم. امسال ژان میشل فرودون که از منتقدان سرشناس سینمای فرانسه است رئیس هیئت داوران جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کریستوف ژاکرؤیت عکاس سرشناس فرانسوی، روبرت ونکوزولت عکاس سرشناس استرالیایی، آیاکاتایشی عکاس سرشناس ژاپنی، فرانسسکو رومرو عکاس سرشناس ایتالیایی، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان، آناهیتا قباییان مدیر گالری جاده راه ابریشم، بزرگمهر حسین پور کاریکاتوریست، مجید طالبی عکاس حوزه سینما، علیرضا شادی‌زاده به عنوان داور در این دوره حضور خواهند داشت.

دبیر جایزه بین‌المللی «عکس ۵» افزود: دلیل انتخاب داوران از حوزه‌های مختلف این است که در نظر داریم این داوران با نگاه ویژه خود در هر بخشی با ما در این جشنواره همکاری کنند زیرا بهتر است که داوری فقط مختص به حوزه عکاسی نباشد.

وی در پایان گفت: همچنین به زودی مهلت ارسال آثار اعلام می‌شود که بعد از ارسال تمامی آثار برای تک تک داوران‌ایمیل می‌شود و در نهایت با نظر تمامی داوران آثار برگزیده انتخاب می‌شود.

عوامل این جشنواره عبارتند از: مهدی شادی‌زاده و علیرضا شادی‌زاده مؤسس و دبیر جشنواره، سیمین بایرامی مدیر هنری، غزل مظفری گرافیست، مؤسسه فرهنگی هنری پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.