به گزارش هنرآنلاین، این مرکز قصد دارد به منظور بازنمایی توسعه سریع ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور و دستاورد‌های آن دومین دوره مسابقه عکس «همه جا در دسترس» را برگزار کند. به همین منظور از تمامی هنرمندان حرفه‌ای و آماتور عکاس برای شرکت در این رویداد ملی دعوت می‌شود تا آثار خود را که منطبق با شرایط این مسابقه است به دبیرخانه «همه جا در دسترس» ارسال کنند.

توسعه ارتباطات در مناطق شهری، روستایی و جاده‌ها؛ کارآفرینی و مهاجرت معکوس با توسعه ارتباطات روستایی؛ گسترش استفاده از تجهیزات فناورانه برای خدمات بهتر در مناطق روستایی؛ توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نقش آن در آموزش مجازی و نقش اینترنت در توسعه گردشگری و بومگردی برخی از موضوعاتی هستند که آثار ارسالی به مسابقه بر اساس آن‌ها بررسی می‌شوند.

موضوعات دیگری مانند، نقش استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کارآفرین با استفاده از فناوری اطلاعات در کارآفرینی و ارائه خدمات، توسعه فضای مجازی و تأثیر آن بر زندگی شهری، خانواده، کودکان و تجهیزات فناورانه، دولت الکترونیکی و شفاف‌سازی و خرید و فروش الکترونیکی، از عناوین دیگر مورد بررسی در این مسابقه هستند.

بر اساس مقررات اعلام‌شده دبیرخانه، تمامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه و کتاب مسابقه راه پیدا کند گواهی حضور دریافت می‌کنند و حق استفاده از آثار برای مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات محفوظ است.

هر عکاس می‌تواند با حداکثر ١۰ اثر به صورت تک عکس یا مجموعه عکس در این مسابقه شرکت کند و آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و پس از رونمایی در نمایشگاه در کتابی منتشر می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه مسابقه همه جا در دسترس، به نفرات اول تا سوم به ترتیب مبلغ ۱۰، ۷ و ۳ میلیون تومان جایزه نقدی پرداخت می‌شود. داوری بخش عکس با سیدمهدی مقیم‌نژاد، عباس کوثری و بهنام صدیقی است.

علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند پس از مطالعه قوانین فراخوان آثار خود را از اول اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ به نشانی www.ict.gov.ir/fa/photo ارسال کنند.

همچنین نمایشگاه، چاپ کتاب و اختتامیه خرداد ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات با شماره‌های ۸۸۱۱۳۹۵۳ و ۸۸۱۱۴۳۱۵ دبیرخانه مسابقه عکس «همه جا در دسترس» تماس بگیرند.