گروه سینمایی هنرآنلاین: بازیگر ۶۷ ساله آمریکایی که بیش از هر چیز با مجموعه سینمایی «جان‌سخت» شناخته می‌شود، با انتشار یک بیانیه در شبکه‌های اجتماعی از تصمیم خود برای کنار گذاشتن سینما خبر داد. گفته می‌شود ابتلا به آفازی یا زبان‌پریشی توانایی شناخت و حرف زدن این ستاره اکشن را کم کرده و از این رو دیگر نمی‌تواند در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی ایفای نقش کند.

ویلیس کار خود را از تلویزیون آغاز کرد و جز هنرنمایی در فیلم‌های «جان‌سخت»، در آثار تحسین‌شده چون «پالپ فیکشن»، «عنصر پنجم»، «دوازده میمون»، «حس ششم» و «آخرین پسر پیشاهنگ» درخشید. او در فیلم‌های خانوادگی هم ایفای نقش کرد و جزو صداپیشه‌های محبوب برخی پویانمایی‌های پربیننده بود. ضمن اینکه سه آلبوم موسیقی به بازار فرستاد و نخستین بار سال ۲۰۱۵ در نسخه تئاتری «میزری» در برادوی روی صحنه رفت.

بروس ویلیس در حالی به دلیل ناتوانی در سخن گفتن می‌خواهد با دنیای بازیگری خداحافظی کند که هفت فیلم در سال ۲۰۲۱ روی پرده داشت و در سه ماه اول ۲۰۲۲ سه فیلم با بازی او به نمایش عمومی درآمده است. استودیوهای فیلمسازی هالیوود و شرکت‌های پخش سینمایی هم تا پایان سال ۲۰۲۳ دست‌کم هشت فیلم با هنرنمایی ویلیس آماده اکران دارند.

ویلیس از ۲۳ سال زندگی مشترک با دمی مور، بازیگر نامدار آمریکایی سه دختر دارد و حاصل زندگی او با همسر دومش اما همینگ دو دختر دیگر است.