گروه تجسمی هنرآنلاین: کونز ۶۷ ساله که از گران‌ترین هنرمندان زنده جهان است، در تدارک تولید مجموعه‌ای از آثار هنری است که در آینده نزدیک از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به فضا فرستاده می‌شوند و آنجا در یک نمایشگاه دائمی به نمایش درمی‌آیند. مکانی که میزبان آثار هنرمند آمریکایی روی کره ماه خواهد بود، یک ماهواره مینیاتوری شفاف با دمای مناسب نگهداری تندیس‌هاست.

پروژه فرستادن آثار جف کونز به فضا برای نمایش در کره ماه «فازهای ماه» نام دارد و به گفته این هنرمند آمریکایی، یک پیوست NFT هم خواهد داشت. بر این اساس، کونز برای هر کدام از آثار فضایی خود یک نسخه موسوم به رمزکلید یکتا NFT می‌سازد و قرار است درآمدهای حاصل از فروش این نسخه‌های دیجیتالی به سازمان پزشکان بدون مرز برسد.

بخش مربوط به آثار NFT پیس گالری آمریکا که در ۹ شهر و منطقه جهان نمایندگی و شعبه دارد، طراح و مجری پروژه «فازهای ماه» است و ماموریت نمایش آثار کونز را در نمایشگاه دائمی کره ماه با همکاری چند شرکت فضایی پیش می‌برد. هنوز زمان دقیق آغاز این ماموریت هنری-فضایی اعلام نشده اما انتظار می‌رود سال ۲۰۲۲ به سرانجام برسد.

Sasha
ساشا جفری می‌خواهد این اثر هنری را در یک برنامه رسمی به فضا بفرستد

پیش‌تر ساشا جفری، هنرمند ۴۵ ساله انگلیسی گفته بود می‌خواهد نخستین اثر هنری تاریخ را با نام «ما با هم بزرگ شدیم – با نور ماه» با همکاری بخش تجاری ناسا (سازمان فضایی آمریکا) به ماه بفرستد و در این زمینه پیشگام باشد. حالا رقابت برای اولین شدن در این عرصه بین جفری و کونز داغ‌تر از همیشه شده است و باید دید رکورد به نام کدام هنرمند سند می‌خورد.

امسال ۵۰ سالگی آخرین حضور انسان روی کره ماه است که در ۱۹۷۲ با فرود آمدن آپولو ۱۷ بر ماه رقم خورد. این ماموریت ۱۲ روز طول کشید و چند رکورد را هم شکست؛ از جمله طولانی‌ترین ماموریت انسانی برای نشستن روی ماه، بیشترین فاصله سفر فضایی خارج از فضاپیما (۷.۶ کیلومتر) و طولانی‌ترین زمان پیاده‌روی فضایی (۲۲ ساعت و ۴۰ دقیقه). ضمن اینکه فضانوردان در بازگشت ۱۵۰ کیلومتر نمونه از سطح ماه با خود به زمین آوردند که در نوع خود بزرگ‌ترین بود.