گروه مد و لباس هنرآنلاین: خروج گردشگری ایران از شوک محصول کرونا، نوروزی متفاوت را به دنبال داشت. این تمایز، اقوام ایرانی را به سمت نمایشی خیره کننده از خرده فرهنگ‌های منحصربفرد خود سوق داد و هنر را به مثابه یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های فرهنگی به شکلی ویژه وارد سبد خرید نوروزی مسافران در بهار 1401 کرد.

نوروزی که رکورد مسافرت‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا را شکست و میلیون‌ها هم‌وطن را راهی مناطق مختلف کشور ساخت.

بر این اساس و بنا به گفته پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، طی نوروز امسال بازارچه‌های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی گسترده‌ترین رویداد خرده‌فروشی این حوزه در کشور به شمار می‌روند که علاوه بر توسعه فروش، اهداف کلانی همچون اشاعه فرهنگ مصرف کالاهای هنری در سطح جامعه، معرفی و نمایش توانمندی‌های صنایع‌دستی مناطق مختلف کشور و ایجاد مراکزی با جذابیت بالا از نظر گردشگری و را دنبال می‌کند.

بنا بر گزارش‌های استانی، پیش از این برگزاری بیش از ۶۰۰ بازارچه موقت نوروزی در اماکن دارای جاذبه‌های گردشگری کشور پیش‌بینی شده بود.

عموم علاقه‌مندان همچنان فرصت دارند تا در راستای بازدید از بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی، نشانی و اطلاعات بازارچه‌های مذکور را از طریق ستادهای مستقر نوروزی در استان‌ها دریافت کنند.