گروه تجسمی هنرآنلاین: پریا مالمیر، برگزیده رشته نقاشی چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در گفتگو با هنرآنلاین با بیان اینکه ده سال است به نقاشی می‌پردازد گفت: در پنج سال اولی که نقاشی می‌کردم کار‌هایم رئال بود اما وقتی وارد جهاد دانشگاهی شدم سبک‌های مختلف را امتحان و پس از آن شیوه شخصی خودم را شروع کردم که بیشتر اکسپرسیو و فیگوراتیو است.

او درباره اثری که در این مجموعه به نمایش گذاشت گفت: من یک مجموعه با عنوان سقوط کار کرده بودم که به وضعیت انسان امروز می‌پرداخت. در این آثار انسان‌هایی را به تصویر کشیدم که آشفته و در حال فروپاشی هستند و در آن‌ها دوگانگی وجود دارد. انسان امروز در میان خاکستری‌ها و سیاهی‌ها در حال فروپاشی است و گمراه شده است. اثری که در جشنواره نشان دادن یکی از کار‌های این مجموعه است که در آن یک تک چهره دیده می‌شود.

مالمیر با بیان اینکه فرم برایش از محتوا مهمتر است، ادامه داد: روش کارم این است که ابتدا درباره آنچه می‌خواهم نقاشی کنم فکر می‌کنم اما وقتی وارد اجرای اثر می‌شوم به چیزی فکر نمی‌کنم و همه چیز در لحظه شکل می‌گیرد. در زمان اجرای این اثر نیز ابتدا زمینه‌سازی را انجام دادم و بعد احساس کردم چهره یک انسان از میان خاکستری‌ها برایم نمایان شد. این اتفاق برایم نماد انسانی بود که از میان خاکستری‌ها برآمده و هاله قدسی بالای سرش شکل گرفته است. آن دوگانگی که انسان دارد و در میان این دو راه مانده است در این شخص دیده می‌شود. برای رنگ‌گذاری نیز شیوه کارم کلی‌نگری است و لکه‌های رنگ را می‌گذارم تا فرم را به تصویر بکشم.