گروه معماری هنرآنلاین: استودیو معماری آلمانی Batek، یکی از قدیمی‌ترین سینماهای برلین را بازسازی کرده است. در کنار یک سالن با طاق‌های پسته‌ای رنگ به سینما اضافه و اتاق‌های نمایش آن با رنگ‌های اشباع پوشانده شده است.

ساختار اصلی سرسرا سینما یورک ۳۲۵ مترمربعی با گچبری تزئینی، راه‌پله‌ها و تالار بزرگ سینما دست‌نخورده باقی مانده است. اما سایر اتاق‌ها در طول سال‌ها بازسازی و مرمت شدند.

استودیو معماری هنگام طراحی کافه سرسرای جدید از پنجره‌های قوسی بزرگ با طاق‌های سبز پسته‌ای استفاده کرده که در مقابل رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز کف پارکت  اتاق اصلی در تضاد است. این استودیوی محلی در بازسازی، علاوه بر القا حس فضایی معاصر، سبک نئوکلاسیک آن را نیز حفظ کرده است.

پاتریک باتک بنیانگذاراستودیو معماری، گفته است: «رنگ قهوه‌ای در کف، به دلیل حفاظت از بنای تاریخی و رویکرد محافظه‌کارانه ما در استفاده از منابع است. این منجر به انتخاب کلی رنگ‌های خاکی شد، اما ما رنگ پسته‌‌ای را به عنوان یک افزودنی شگفت‌انگیز انتخاب کردیم.»

استودیو معماری همچنین یک پوشش طبیعی از چوب پنبه به کمدهای سالن اضافه کرده که مزایای عملی زیادی دارد. روکش فلزی دیوار چوب پنبه‌ای طبیعی به عنوان عایق صوتی نصب شده،  همچنین فضای ذخیره نوشیدنی و اتاق کارکنان را پنهان می‌کند و امکان آویزان کردن پوسترها و اطلاعیه‌ها را فراهم می‌کند‌.

علاوه بر این، مواد موجود به عنوان بخشی از بازسازی مورد استفاده مجدد قرار گرفتند. از روکش‌های فولادی کورتن کافه قدیمی سینما، به‌عنوان پنل‌ها، لبه‌ها و ... استفاده شده و همچنین یراق آلات برنجی و قالب‌های گچی را بازسازی شده است.

معماران علاوه بر تغییرات کوچک در سرسرا، که در حال حاضر دارای صندلی‌های پوشیده از پارچه مخمل سبز- سبز جنگلی و بهاری- است، دو سالن کوچکتر سینما را نیز بازسازی کردند.

تیم طراحی رنگ‌هایی را که احساس می‌کردند برای فضای اتاق‌های نمایش مناسب هستند، اضافه کردند از جمله رنگ آبی و رنگ قرمز.

گروه معماری سینما پیرامون بازسازی سینما توضیح داده: سالن‌ها در زیرزمین ساختمان هستند و ما می‌خواستیم فضای صمیمی‌تری نسبت به سالن اصلی با رنگ روشن‌تر ایجاد کنیم. به همین دلیل است که آن را با پارچه آبی پروس تیره پوشانده‌ایم که به خوبی با درخشش گرم ردیف‌های صندلی با روکش زرد متضاد است. این استودیو همچنین برای ایجاد دید مطلوب، تریبون‌های جدیدی را در دو سالن نصب کرد.

رنگ سنتی‌تری برای اتاق دوم انتخاب شد. یک اتاق نمایش تفسیری از فضای داخلی سینمای کلاسیک با طیفی از رنگ‌های قرمز از زنگاری تا زرشکی است که دیوارها و صندلی‌ها را پوشش می‌دهد.

استودیو معماری  Batekسابقه طراحی فضای داخلی سینما را دارد از جمله Kino Delphi Lux و Blauer Stern را در برلین بازسازی کرده است. از دیگر طرح‌های این استودیو در شهر، یک خانه شهری دوبلکس است که از مکعب‌های روی هم چیده شده است.