گروه تجسمی هنرآنلاین: بر اساس آخرین آمار رسمی که روز شنبه منتشر شد، تقریبا ۷۰ درصد بازدیدکننده‌ها از امارات متحده عربی بوده و گروه سنی زیر ۱۸ سال هم ۲.۸ میلیون بار به تماشای پاویون‌های اکسپو رفته‌اند. قرار است رکورد ۲۰ میلیون بازدید ساعت ۲۰:۳۰ امروز به وقت محلی در گنبد الوصل جشن گرفته شود که آتش‌بازی‌های گسترده بخشی از این برنامه است.

نمایندگان ۱۹۲ کشور از چهار گوشه جهان تازه‌ترین دستاوردهای خود را در حوزه‌های فرهنگی و فناوری در ۲۰۰ پاویون‌ اکسپو ۲۰۲۰ به تماشا گذاشتند و پیش‌بینی می‌شد دست‌کم ۲۵ میلیون بازدید از این نمایشگاه بزرگ در شهر دوبی امیرنشین امارات انجام شود. از آنجا که هنوز دو هفته تا روز پایانی اکسپو وقت باقی است، انتظار می‌رود با نزدیک شدن به روزهای آخر بر آمار بازدیدکننده‌ها به ویژه از کشورهای حوزه خلیج فارس افزوده شود.

دهمین و آخرین هفته موضوعی اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با موضوع آب از ۲۰ تا ۲۶ مارس برگزار می‌شود. این هفته‌های موضوعی بخشی از برنامه موسوم به انسان و سیاره است که با هدف نشان دادن حیاتی‌ترین چالش‌ها و فرصت‌های بشر طراحی و اجرا شده است. تا پایان مارس هم چند پاویون جشن روز ملی خود را برگزار می‌کنند؛ از جمله پاکستان، کانادا، آفریقای جنوبی و هند.

Expo2020-1

دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها که سازمان‌دهنده اکسپوهای جهانی است هم روز ۳۰ مارس یک برنامه افتخاری به مناسبت پایان یافتن اکسپو ۲۰۲۰ دوبی برگزار خواهد کرد. آمارها نشان می‌دهد هر هفته حدود دو میلیون نفر از اکسپو بازدید می‌کنند و از این رو شاید تا روز آخر ماه مارس این نمایشگاه جهانی بتواند رکورد ۲۵ میلیون بازدید را به نام خود سند بزند.