به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، همچون روال سال‌های گذشته فارابی با حمایت از شرکت‌ها و موسسات ایرانی فعال در حوزه پخش بین‌الملل، چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن را خواهد داشت. به این منظور شرکت‌های فعال در عرصه پخش بین‌الملل که دارای اجازه فعالیت از سوی سازمان سینمایی هستند، می‌توانند درخواست رسمی خود برای حضور در بازار بین المللی فیلم کن را همراه با رزومه کاری و همچنین شرح فعالیت‌های ۳ سال اخیر خود تا روز چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ به پست الکترونیک international@fcf.ir ارسال کنند.

کمیسیون چتر سینمای ایران بازار فیلم کن ٢٠٢٢ معاونت امور بین‌الملل بنیاد فارابی پس از بررسی و ارزیابی مدارک درخواست کنندگان و بر اساس ظرفیت موجود، شرکت‌ها و موسسات منتخب را که می‌توانند با حمایت این بنیاد در بازار فیلم کن حضور یابند، اعلام خواهد کرد.

بنیاد سینمایی فارابی به روال سنوات گذشته با برپایی چتر سینمایی ایران در بازار جشنواره فیلم کن، بستر مناسبی برای حمایت از بخش‌های فعال در زمینه عرضه بین‌المللی فیلم‌های ایرانی فراهم می‌آورد. هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در حال برنامه‌ریزی برای برپایی این رویداد سینمایی از ۱۷ تا ۲۸ می برابر با ۲۷ اردیبهشت تا ۷ خردادماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری است.