به گزارش هنرآنلاین، در بخش طراحی نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان هنرمندان جوان در کارگاه دو روزه خانه قدیمی باقری‌ها را که مربوط به دوره قاجاریه است، طراحی کردند.

همچنین هنرمندان جوان عکاس این جشنواره با عکاسی از طبیعت روستای زیارت گرگان و آق قلا با یکدیگر رقابت کردند.

کارگاه نقاشی برج قابوس در شهرستان گنبد نیز از برنامه های نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان است که در این کارگاه 50نقاش جوان به مناسبت ثبت جهانی برج قابوس آن را نقاشی می کنند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از 14 شهریورماه آغاز شده است و اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان ساعت 18 امروز جمعه 17 شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرگان برگزار می گردد.

283 هنرمند جوان از 31 استان کشور و 30هنرمند از 19 کشور به صورت کارگاهی در رشته های طراحی و نقاشی، خوشنویسی، حجم، تصویرسازی، گرافیک، نگارگری، عکاسی و کاریکاتور با یکریگر رقابت کردند.

21هنرمند در رشته های مختلف تجسمی داوری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان را بر عهده دارند. محمد ابراهیم جعفری، رضوان صادق زاده، احمد خلیلی فرد، منوچهر موغاری، محمدعلی بنی اسدی، بهرام کلهرنیا، جواد علیزاده، بهمن عبدی، علی اشرف صندوق آبادی ، محمدنقی فردین تبریزی، علی تن، مرتضی زاهدی، حسین نوروزی، مهدی رحیمی، جلیل جوکار، سلیمان سعیدآبادی، عبدالله محرمی، جاسم غضبانپور، بابک صدیقی، ابوالقاسم قاسمی و شاهرخ اکبری دیلمقانی آثار هنرمندان جوان را داوری می کنند.

هنرمندانی از اتریش، سوئد، مجارستان، ترکیه ، کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، بنگلادش، کنیا، پاکستان، افغانستان، تونس، سنگال، تانزانیا، زیمبابوه، ارمنستان در این جشنواره حضور دارند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.

جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برای پنجمین سال است که در استان گلستان برگزار می شود و در افتتاحیه این دوره قرار شد بیستمین دوره جشنواره نیز در گرگان برگزار شود.