به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، اصغر امیرنیا گفت: آیین نامه انجمن هنرهای تجسمی طراحی و تدوین شده است و با نهایی شدن این آیین نامه، همه انجمنهای تجسمی استانها ساماندهی و فعال می شوند.

وی با اشاره به اعتبار اندک هنرهای تجسمی نسبت به بودجه سایر رشته های هنری گفت: اعتبار مرکز هنرهای تجسمی با توجه به تعداد رشته های تجسمی و هنرمندان فراوان، اندک است اما مرکز هنرهای تجسمی به فعالیتها وبرنامه های تجسمی در استانها توجه جدی دارد و بخش عمده ای از اعتبار مرکز به فعالیتها در استانها اختصاص می یابد.
سرپرست مرکز هنرهای تجسمی گفت: استانهایی که نیازهای آموزشی در رشته های مختلف هنرهای تجسمی دارند به مرکز هنرهای تجسمی اعلام کنند تا با اعزام استادان از سوی مرکز نسبت به آموزش و تقویت هنرهای تجسمی در استانها اقدام شود.
امیرنیا با اشاره به دیگر حمایتها از هنرمندان شهرستانی افزود: بیمه هنرمندان تجسمی استانها و برگزاری نمایشگاه های آثار هنرمندان استانها در نگارخانه هنر ایران از جمله حمایتهایی است که از هنرمندان استانی صورت می گیرد. جشنواره های ملی و بین المللی و دوسالانه ها نیز در راستای تمرکززدایی در استانهای مختلف برگزار می شود.
وی با اشاره به اهمیت جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان رویکرد آموزشی دارد و به منظور استمرار ارتباط با هنرمندان مستعد و شاخص جوان و حمایت از پیشرفت آنها کانون نخبگان هنرهای تجسمی راه اندازی خواهد شد.
امیرنیا با تاکید بر نقد و ارزیابی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: نقد جدی و دقیق جشنواره و ارائه نظرات هنرمندان و داوران در ارتقای کیفی این رویداد در دوره های آینده بسیار موثر است.
فرهنگ و هنر بهترین بستر ارتباط است
همچنین نشست سرپرست مرکز هنرهای تجسمی با هنرمندان خارجی شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برگزار شد.
اصغر امیرنیا؛ سرپرست مرکز هنرهای تجسمی در این نشست گفت: امیدوارم هنرمندان دیگر کشورها که در این جشنواره شرکت کرده اند به شناخت نسبی از کشور ایران و تاریخ، فرهنگ و تمدن این کشور رسیده باشند.
امیرنیا افزود: جوانان ایران اسلامی پس از انقلاب در زمینه های علمی، صنعتی، فرهنگی و هنری پیشرفتهای فراوانی دارند و این توانایی ها به کشورهای دیگر نیز معرفی می شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت: با توجه به اهمیت جوانان و برای شناسایی و ارائه توانمندی جوانان این جشنواره شکل گرفت تا فضای مناسبی را برای رقابت هنرمندان جوان ایران و دیگر کشورها فراهم کند.
سرپرست مرکز هنرهای تجسمی با تاکید بر تعامل فرهنگی و هنری با دیگر کشورها افزود: حضور هنرمندان جوان از دیگر کشورها موجب آشنایی با فرهنگ و هنر یکدیگر و تبادل اندیشه می شود، بنابراین فرهنگ و هنر بهترین بستر تعامل و ارتباط است.
امیرنیا ادامه داد: امیدواریم نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان دستاوردهای ارزشمندی برای هنرمندان جوان ایرانی و خارجی داشته باشد و شاهد حضور بیشتر هنرمندان دیگر کشورها در دوره های آتی باشیم.
در این نشست تعدادی از هنرمندان شرکت کننده در نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان نظرات خود را درباره این جشنواره بیان کردند.
نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از 14 شهریورماه آغاز شده است و اختتامیه جشنواره با معرفی برگزیدگان ساعت 18 امروز جمعه 17 شهریورماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گرگان برگزار می گردد.
283 هنرمند جوان از 31 استان کشور و 30هنرمند از 19 کشور به صورت کارگاهی در رشته های طراحی و نقاشی، خوشنویسی، حجم، تصویرسازی، گرافیک، نگارگری، عکاسی و کاریکاتور با یکریگر رقابت کردند.
21هنرمند در رشته های مختلف تجسمی داوری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان را بر عهده دارند.
محمد ابراهیم جعفری، رضوان صادق زاده، احمد خلیلی فرد، منوچهر موغاری، محمدعلی بنی اسدی، بهرام کلهرنیا، جواد علیزاده، بهمن عبدی، علی اشرف صندوق آبادی ، محمدنقی فردین تبریزی، علی تن، مرتضی زاهدی، حسین نوروزی، مهدی رحیمی، جلیل جوکار، سلیمان سعیدآبادی، عبدالله محرمی، جاسم غضبانپور، بابک صدیقی، ابوالقاسم قاسمی و شاهرخ اکبری دیلمقانی آثار هنرمندان جوان را داوری می کنند.
هنرمندانی از اتریش، سوئد، مجارستان، ترکیه ، کره جنوبی، سوریه، تاجیکستان، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، بنگلادش، کنیا، پاکستان، افغانستان، تونس، سنگال، تانزانیا، زیمبابوه، ارمنستان در این جشنواره حضور دارند.
نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برگزار شده است.
جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان برای پنجمین سال است که در استان گلستان برگزار می شود و در افتتاحیه این دوره قرار شد بیستمین دوره جشنواره نیز در گرگان برگزار شود.