گروه سینمایی هنرآنلاین: رامبد جوان در بخشی از برنامه «فرمول یک» در پاسخ به این پرسش که اگر زمان به عقب برگردد، آیا به کانادا سفر می‌کند یا خیر گفت: بله، سفر می‌کنم. این موارد موضوعات خانوادگی است و من بخشی از یک خانواده‌ام. اما شخصا به جز ایران، پاسپورت و تابعیت هیچ جای دنیا را ندارم و قصدم نیست که در هیچ جای دنیا زندگی کنم.

وی افزود: عاشق این مملکت هستم و اینجا زندگی می‌کنم و طبیعتا برنامه‌ریزی‌های زندگی‌ام همه محدود به مملکت خودم است. تمام پنجاه سال زندگی‌ام را ایران زندگی کرده‌ام و یاد گرفتم چطور در ایران زندگی کنم، بنابراین اگر قرار باشد جای دیگری زندگی کنم آنچه به دست آوردم را از دست می‌دهم.

جوان با اشاره به انتقادها از سفرش به کانادا بیان کرد: واقعا حرف زدن درباره آن سفر و تصمیم کافی است، چون مسئله‌ای شخصی و مربوط به خانواده من است. البته درک می‌کنم که مخاطبین من بعد از آن ماجرا و با توجه به میزان علاقه‌‌ای که در برنامه «خندوانه» راجع به مملکتم نشان دادم، احساس کردند که تناقض‌گویی می‌کنم و دوگانه رفتار کرده‌ام اما من مملکتم را دوست دارم.

مجری و تهیه‌کننده برنامه «خندوانه» در ادامه صحبت‌هایش گفت: من در ایران و برای مخاطب ایرانی کار می‌کنم و برایم مهم است ارتباطم با این مخاطب حفظ بشود. وقتی هر شب می‌گویم مردم عزیز ایران ما شما را خیلی دوست داریم، واقعا این را می‌گویم. چون اگر اعتقادی نداشتم، لزومی نداشت که این را بگویم. هرچند هیچ وقت نگفتم ایران بهترین جای دنیاست اما گفتم ایران را دوست دارم. آیا ۹ میلیون نفری که از ایران مهاجرت کرده‌اند از ایران بدشان می‌آید؟ اینکه شما برای زندگی‌تان تصمیمی می‌گیرید به معنی این نیست که از ایران بدتان می‌آید»