به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، نیکنام حسینی‌پور مشاور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر به همراه مسلم کریمی معاون اعضای این صندوق با حضور در منزل مرحوم مهرآوران و زنده‌یاد بهمنی پیشاپیش عید نوروز را به خانواده آنها تبریک گفتند.

حسینی‌پور در این دیدار ضمن تبریک سال نو به اعضای خانواده مهرآوران با اظهار تاسف از فقدان چهره‌های فرهنگی و هنری در ایام شیوع کرونا از مهرآوران به عنوان هنرمندی توانا و محبوب یاد کرد و گفت: مرحوم مهرآوران از هنرمندان خوشنام در میان طیف های مختلف مردم بود که نام و یاد او از خاطر مردم محو نخواهد شد.

کریمی معاون اعضای صندوق اعتباری هنر نیز ضمن ابلاغ سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر یادآور شد: مرحوم مهرآوران از چهره های محبوب و دوست داشتنی حوزه فرهنگ و هنر بود. قطعا فقدان این هنرمند بزرگ برای شما بسیار سخت است. افتخار بزرگی است که نامی نیک از ایشان برجای مانده است.

مدیران صندوق اعتباری هنر پس از دیدار با خانواده مهرآوران، به دیدار خانواده زنده یاد پروین بهمنی رفتند و یاد این هنرمند پیشکسوت عرصه موسیقی نواحی را گرامی داشتند.

حسینی پور در این دیدار با اشاره به نقش پروین بهمنی در احیای فرهنگ و موسیقی نواحی مختلف ایران بخصوص ایل قشقایی گفت: زنده یاد بهمنی سال ها با دل و جان در راه تداوم و توسعه موسیقی ایل قشقایی تلاش کرد و آثار ارزشمند این هنرمند در گنجینه تاریخ موسیقی کشور فراموش نمی شود.

معاون اعضای صندوق اعتباری هنر نیز در این دیدار عنوان کرد: مایه افتخار است که خانواده زنده یاد بهمنی نیز مانند ایشان در راه زنده نگه داشتن موسیقی نواحی تلاش می کنند. امیدواریم راه آنها تداوم داشته باشد.

مدیران صندوق اعتباری با اهدای هدایا و لوح تقدیر و گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمندان از خانواده آنها تجلیل کردند.

عزت اله مهرآوران بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون بود که در ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به علت ابتلا به کرونا درگذشت. وی دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

پروین بهمنی بانوی پژوهشگر در حوزه موسیقی نواحی که سال‌های متمادی از عمر خود را صرف موسیقی قشقایی کرد و با تلاش بسیار سعی در حفظ و احیای موسیقی نواحی داشت. وی ۲۹ مهر ۱۴۰۰ به دلیل مشکلات قلبی - ریوی درگذشت.