گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلمساز نیوزیلندی که یک روز پیش‌تر جایزه اول انجمن کارگردانان آمریکا را هم برده بود، در مراسم اهدای جوایز انتخاب منتقدان در لس‌آنجلس، آمریکا جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان را با «قدرت سگ» به دست آورد. او چند ساعت پیش از درخشش در این مراسم، برنده دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردان از بفتا ۲۰۲۲ شده بود. هر چند خودش در انگلستان حضور نداشت و جایزه‌هایش را از راه دور گرفت.

کمپیون در شرایطی در یک پایان هفته رویایی پنج جایزه از DGA، انتخاب منتقدان و بفتا برد که قرار است رای‌گیری از اعضای آکادمی اسکار برای انتخاب برندگان نود و چهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار از روز پنجشنبه آغاز شود. تقریبا تمام کارشناسان معتقدند وسترن «قدرت سگ» بخت اول بردن جوایز بهترین فیلم و بهترین کارگردان در اسکار ۲۰۲۲ است و کمپیون روز ۲۷ مارس با دست‌های پر از دالبی تیه‌تر هالیوود اند هایلند به خانه بازمی‌گردد.

BC
بندیکت کامبربچ، بازیگر «قدرت سگ» به نمایندگی از جین کمپیون جایزه بفتا را دریافت کرد

در بیست و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز انتخاب منتقدان ویل اسمیت با «پادشاه ریچارد» و جسیکا چستین با «چشمان تامی فی» بهترین بازیگران مرد و زن شدند و تروی کوتسور برای «کودا» و آریانا دبوس برای «داستان وست ساید» جوایز بازیگران مرد و زن مکمل را از آن خود کردند. جود هیل برای «بلفاست» بهترین بازیگر تازه‌کار لقب گرفت و فیلم کنث برانا جایزه بهترین گروه بازیگری را هم برد. جایزه بهترین فیلم انیمیشن هم به «میشل‌ها برابر ماشین‌ها» رسید.

Will

هفتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز بفتا هم شامگاه یکشنبه در رویال آلبرت هال لندن برگزار شد و البته جین کمپیون که دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردان را برد، در آن حضور نداشت. ویل اسمیت با «پادشاه ریچارد» و جونا اسکانالان با «پس از عشق» بهترین بازیگران مرد و زن شدند و جایزه بهترین فیلم بریتانیایی هم به «بلفاست» رسید. «ماشینم را بران» جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد و برندگان جوایز بازیگران مکمل درست شبیه انتخاب منتقدان بودند؛ دبوس و کوتسور.