به گزارش هنرآنلاین، ناصر چنانی؛ معاون سینمایی و هنری اداره‌‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه بیست ‌و چهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان از 7 الی 11 مهرماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: 50 اثر نمایشی به دبیرخانه بیست‌ و چهارمین جشنواره تئاتر استانی ارسال شده است که از میان آنها 27 گروه به مرحله دوم یعنی همایش اجراهای عمومی راه پیدا کردند.

وی افزود: بازبینی دوم این 27 نمایش از طریق اجراهای عمومی صورت می‌گیرد و هیئت بازبینی حین اجرای عمومی نمایش‌ها در محل اجرا حضور پیدا می‌کنند و از این طریق با دیدن نمایش‌ها در کنار مردم، نمایش‌های برگزیده‌ای را که شایستگی حضور در جشنواره را خواهند داشت، انتخاب و معرفی خواهند کرد.

چنانی با اشاره به موضوع نمایش‌های دریافت شده بیان کرد: تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مسائل ارزشی و معنوی، باورهای فرهنگی و بومی استان خوزستان از جمله موضوعاتی است که هنرمندان تئاتر خوزستان در این آثار بدان پرداخته‌اند.

معاون سینمایی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ادامه داد: از این 27 گروه، 9 تا 12 گروه نمایشی به مرحله نهایی بیست ‌و چهارمین جشنواره تئاتر استانی راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت این جشنواره در تئاتر استان، این جشنواره را به منزله ویترین تئاتر استان قلمداد کرد و گفت: جشنواره تئاتر استانی ویژه هنرمندان تئاتر استان توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود و همایش اجراهای عمومی از 23 شهریورماه تا 3 مهرماه در 11 شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/