به گزارش هنرآنلاین، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر گفت: داستان محل بسیار مناسبی برای ذخیره کردن بار فرهنگی و فکری ارزش‌هاست.

جواد جمیری افزود: در برهه حساس کنونی وظیفه هنرمند متعهد دفاع از داشته‌های اصیل فرهنگی جامعه است.

وی اضافه کرد: هنر داستان ابزار بسیار قوی برای انتقال معانی و مفاهیم ارزشی از نسلی به نسل دیگر است و هدف ما توجه به تفکر متعهدانه بسیجی در ادبیات داستانی است.

وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره استعدادهای تازه‌ای شناسایی شد و امیدواریم برخی آثار در جشنواره ملی نیز کسب مقام کنند.

جمیری با بیان اینکه از داستان‌های برگزیده این جشنواره در آینده کتاب چاپ خواهیم کرد، افزود: 50 داستان در قالب داستانک، داستان کوتاه و بلند در رده‌های سنی نوجوان، جوان و بزرگسال به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

جمیری گفت: در قسمت داستانک فریده فهیمی با اثر "مار و اوج جنون" و ملکی برازجانی با اثر "تولید ملی" به عنوان برگزیده انتخاب شدند، در قسمت داستان کوتاه نوجوان حدیث شادی با اثر "چوب‌های سقف"، نجمه رشیدیان با "آشپزخانه اپن"، سروش استادزاده با داستان "کوچه" هر سه از برازجان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و از حمید علیزاده با اثر "صحنه نامیزان" از برازجان تقدیر شد.

وی اضافه کرد: در قسمت داستان کوتاه (جوان) آسیه راستی نسب با داستان "کوچک" از برازجان، قادر پارسافر با داستان "گورستان پدران" از خورموج و سیده مریم امینی با داستان "گذرگاه" از خورموج مقام‌های اول تا سوم را کسب کردندو از فاطمه پورمراد با داستان "شروع داستان" از دلوار تقدیر شد.

جمیری یادآور شد: در قسمت داستان کوتاه بزرگسال علیرضا خادمی بحرینی با اثر "خرگوش دانا و میمون مغرور" از برازجان، روح الله حاجی‌زاده با "برزخ" از خورموج و زبیده تیموری با اثر "به مثل باران" از خورموج مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

وی افزود: از زهره عبدالهی با اثر "دختری با بال‌های خاکستری" از دانشگاه خلیج فارس بوشهر، خیری زارعی با "دود و دمام" از برازجان، پویان نظام‌زاده با اثر با "لبخند چفیه " از برازجان و زینب ملاحسن با اثر از "دیوار روبه‌رو " از برازجان نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/