به گزارش هنرآنلاین، سید محمد حسینی عصر روز گذشته در آیین اختتامیه سومین کنفرانس و جشنواره بین المللی مقاومت اسلامی در هتل عباسی اصفهان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوبه خود در بخش های مختلف این جشنواره تلاش کرد که حضوری فعال داشته باشد.

وی افزود: بخش هنر آن از جمله بخش های مهم محسوب می شود که این وزارتخانه در آن حضوری فعال و پررنگ داشت.

حسینی با اشاره به اینکه رویکرد مقاومت از ابتدای انقلاب اسلامی و حرکت های انقلابی پیش از شکل گیری انقلاب اسلامی وجود داشته است، تصریح کرد: باید بیش از پیش به مقوله مقاومت و پایداری اسلامی توجه شود و هنرمندان بیش از پیش وارد این عرصه شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تداوم مبارزه و خستگی ناپذیری در ادامه مقاومت، ایستادگی، پایداری در بیداری اسلامی و حصول به نتیجه نهایی و حفظ آن یک اصل مسلم است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه موضوع مقاومت مخصوص یک کشور نیست و بیشتر مردم کشورهای اسلامی به نوعی به این مقوله توجه دارند، از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری مقاومت در آینده نزدیک خبرداد.

وی گفت: این جشنواره در سطح داخلی و بین المللی با ارائه آثار مختلف در زمینه های فرهنگی هنری برگزار خواهد شد.

سید محمد حسینی در ادامه از اهالی فرهنگ و هنر خواست با زبان هنر که زبانی بین المللی و گویا تر است، مقاومت کشورهای اسلامی را بیان کنند.

وی گفت: در این میان انتظار ما از دانشگاهیان، حوزویان و صاحبان اندیشه این است که دستمایه هنری را برای کارهای اجرایی و عملیاتی هنرمندان مهیا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم دین خود را در مقابل شهدا ایفا نموده و رشادت ها، ایثارگری های شهدا و رزمندگان اسلام را در قالب هنر بیان کنیم.

عضو کابینه دولت دهم اظهار کرد: بر این باوریم روحیه مقاومت و پایداری علاوه بر اینکه در دل دوستان ایجاد نشاط و امیدواری می کند در مقابل در دل دشمنان، وحشت و ترس را تداعی می کند.

سید محمد حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ نرم نابرابر فکری و رسانه ای و فرهنگی فعلی اشاره کرد و گفت: دشمنان ما در تلاشند با استفاده از حربه ها و شیوه های گوناگون اعتقادات و باورهای ما را استحاله کرده و ایده ها و باورهای خود را به ملت ها القا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید با پایداری و تلاش یک تحول اساسی و بنیادین در بحث بیداری اسلامی ایجاد نمود ، ابراز امیدواری کرد با حضور مردم همیشه در صحنه و با پشتکار و بصیرت این مردم، این تحولات بنیادی در سطح گسترده ای صورت گیرد.

سید محمد حسینی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که برگزاری سومین کنفرانس و جشنواره بین المللی مقاومت اسلامی در اصفهان ، منشاء خیر و برکت در کشور و سطح جهان باشد.

سومین کنفرانس و جشنواره بین المللی مقاومت اسلامی که دیروز در اصفهان آغاز شد، امشب به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/