به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این آیین ساعت ۱۹ امروز جمعه برگزار می‌شود و در بخشی از آن دکتر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام رئیس جمهوری را می‌خواند. ارائه گزارش مجموعه اقدام‌ها و برنامه‌های ستاد بزرگداشت حکیم نظامی از سوی محمود شالویی، دستیار وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت همراه با رونمایی از تندیس حکیم نظامی، اجرای چند قطعه موسیقی و پرده‌خوانی از دیگر بخش‌های آیین بزرگداشت است.

برخی سفرای مقیم تهران، نمایندگان فرهنگی مقیم تهران، اعضای موسسه فرهنگی اکو، جمعی از استادان دانشگاه‌ها، نمایندگان وزارتخانه‌های میراث فرهنگی و امور خارجه، روسا و معاونان فرهنگستان هنر و انجمن آثار مفاخر، نمایندگانی از شهرداری تهران و... از میهمانان این مراسم هستند که جریان آن زنده و مستثیم از نشانی اینترنتی https://www.aparat.com/ITDMC/live پخش می‌شود.

در راستای بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر ایرانی و پارسی‌سرا هشتاد نمایندگی فرهنگی ایران در شصت و پنج کشور به معرفی حکیم نظامی در رسانه‌ها و شبکه‌های ملی کشورهای محل ماموریت پرداخته‌اند. همزمان با آیین بزرگداشت حکیم نظامی در تالار وحدت، در سراسر ایران هم از سوی اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آیین بزرگداشت این شاعر ایرانی برگزار می‌شود.