گروه سینمایی هنرآنلاین: مهرجویی که تهدید کرده بود به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش در وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد، این بار با لحنی مهربان‌تر و رویی گشاده‌تر وعده اکران «لامینور» را در عید فطر سال آینده داد.

او در ویدئوی تازه چنین گفت: «من داریوش مهرجویی هستم، می‌خواهم از تمام دست‌اندرکاران سینما، تهیه‌کننده‌ها، بازیگران، منتقدان و تمام کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند واقعا تشکر می‌کنم، برای اینکه حسابی پشتیبان من بودند و من اصلاً چنین انتظاری نداشتم، ولی خیلی متشکرم و امیدوارم حالا که پروانه نمایش ما صادر شده، به امید خدا در عید فطر شاهد نمایش این فیلم باشیم و از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم از فیلم خوشتان بیاید. بالاخره این یک سوءتفاهی بود که خوشبختانه برطرف شد و به من اشتباهی اطلاعات نادرست دادند و کمی غصه‌دار شدم. خدا را شکر که همه چیز رفع شد و خیلی خوشحالم، خیلی ممنونم، همه شما را می‌بوسم و عاشقتان هستم.»

با روشن شدن تکلیف «لامینور»، حالا صاحبان هفت فیلم اکران نوروز ۱۴۰۱ می‌توانند با خیال آسوده‌تر آثارشان را با بلیت‌های ۴۵ هزار تومانی روانه پرده سینماها کنند. هر چند به نظر می‌رسد بیش از نیمی از آثار هنوز آماده اکران نیستند، چرا که از روز چهارشنبه ۱۸ اسفند فقط سه فیلم تازه به نمایش درآمدند.

«موقعیت مهدی» هادی حجازی‌فر، «گل به خودی» احمد تجری و «قدغن» مجید مافی چراغ اکران نوروز ۱۴۰۱ را در حالی روشن کردند که قرار بود از ۱۸ اسفند همزمان هفت فیلم روی پرده بروند. گفته می‌شود اقدام سازمان سینمایی و شورای صنفی نمایش در اعلام دیرهنگام ترکیب اکران نوروز برخی تهیه‌کنندگان و شرکت‌های پخش را غافلگیر کرده و اگر چهار فیلم باقیمانده تا شنبه اکران نشوند، شاید فیلم‌های دیگر از راه برسند و جای آنها را بگیرند.

«سگ‌بند» مهران احمدی، «مرد بازنده» محمدحسین مهدویان، «شادروان» عباس نمازی و «روز صفر» سعید ملکان چهار فیلم دیگر اکران نوروز هستند که انتظار می‌رود تا یکی دو روز آینده نمایش عمومی‌شان در سینماهای سراسر ایران آغاز شود.