گروه معماری هنرآنلاین: برای اولین بار گروه معماری فاستر و شرکا به عنوان مشاوران معماری برای توسعه شهر جهانی، محله‌ای جامع در شهر هوشی‌مینه، انتخاب شدند.

این برنامه راه‌حل‌های طراحی نوآورانه و پایدار را برای یک طرح جامع کاملاً یکپارچه ارائه می‌دهد که دارای طیف کاملی از امکانات، واحدهای مسکونی و اتصالات به بزرگراه‌ها، جاده‌های اصلی و خطوط مترو است.

پروژه در مساحت بیش از ۱۱۷ هکتار در منطقه An Phu واقع شده که دارای ارتباط عالی با مناطق همسایه است. این پروژه شامل آپارتمان‌، ویلا، مسکن اجتماعی، مدارس، امکانات پزشکی و اداری، یک مرکز خرید ۱۲۵هزار مترمربعی، همراه با سایر امکانات رفاهی است. مقیاس، انتخاب متریال و طراحی ساختمان‌های مسکونی همگی تحت تأثیر سبک بومی شهر هوشی‌مینه است که به خیابان‌های محلی اشاره دارد و پالت موجود شهر را تکمیل می‌کند.

برای ایجاد تعادل بین تنوع زیستی و رفاه انسان در یک بافت شهری، گروه معماری فاستر، ساختمان‌ها را با طیف وسیعی از فضاها و امکانات عمومی منعطف و محوطه‌سازی شده ادغام کرده تا یک طرح جامع و پایدار برای آینده ایجاد کند.

یک ستون مهره سبز مرکزی و دو آبراه مجاور از حاشیه شمالی به حومه‌های جنوبی سایت طراحی شده است. هر یک از این پنج محله ویژگی متمایز خود را خواهند داشت که هر کدام برای پاسخگویی به نیازهای ساکنان خود توسعه یافته‌اند. اکثر ساختمان‌های مسکونی بلندمرتبه در بلوار مرکزی قرار خواهند گرفت که به عنوان یک پارک عمومی نیز عمل می‌کنند. پل‌های عابر پیاده در سراسر آن اضافه شده تا بلوار را به محله‌های اطراف متصل کند.

با شکل دایره‌ای که شبیه چرخ است، این ساختمان ۲.۲ متر بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرد تا تأثیر آن بر چشم‌انداز تالاب و حیات وحش به حداقل برسد.

گروه معماری فاستر