به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، همزمان با برگزاری آیین نکوداشت ایران درودی در نوزدهمین جشن تصویر سال، صندوق اعتباری هنر به پاس یک عمر فعالیت هنری این هنرمند و نقش تاثیرگذار وی در اعتلای فرهنگ و هنر ایران با اهدای لوح تقدیر، یاد و خاطره او را گرامی داشت.

نیکنام حسین‌پور، مشاور صندوق اعتباری هنر که به نمایندگی از مدیر عامل این صندوق در این آیین حضور یافته بود گفت: هنرمندان سرمایه ملی کشورند و درگذشت یک هنرمند، از دست دادن سال‌ها تجربه و امید در جامعه است. وظیفه ماست در زمان حیات این سرمایه‌های مهم و گرانقدر را دریابیم و پس از مرگ یاد این عزیزان و بزرگواران را همواره زنده نگه داریم.

مشاور صندوق اعتباری هنری در عین حال تاکید کرد: بر این باوریم اصحاب فرهنگ و هنر با خلق و تولید آثار هنری خود گرچه با آسمانی شدن جسم آنها در میان ما نیست اما آثار این بزرگواران به عنوان برگ زرینی در گنجینه اذهان و تاریخ ثبت، ضبط و ماندگار خواهد شد.

Iran

در آخرین زمستان قرن و در آستانه فرارسیدن نوروز، صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تجلیل و تکریم خانواده هنرمندانی که سال ۱۴۰۰ آسمانی شده‌اند، با اهدای لوح و تندیس یادبود درصدد است نام و یاد آنها همواره زنده نگه دارد.