به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه «متولد زمستان امسال» در روزهای گذشته در انتشارات هزاره سوم‌ اندیشه به چاپ رسیده است. نازنین مهیمنی، پویان مقدم، شیرین سپهراد و مسعود خواجه‌وند از جمله هنرمندانی هستند که در این مراسم به عنوان نقش‌خوان حضور دارند.

ویدا بابالو‌ در توضیح این نمایشنامه نوشته است: «متولد زمستان امسال» در ژانر تئاتر ابزورد یا به روایتی دیگر معناباخته تعریف می‌شود. معناباختگی وضعیتی حادث شده ــ و نه ذاتی ــ در زندگی مدرن است؛ شرایط انسان‌های تبعید شده ای که ناگهان همهٔ توهّمات و بارقه‌های امید از روزگار شان رخت بربسته است و آدمیان در کائناتی دیگر پی موطن خویش میان زمان و‌ مکان معلق مانده و هراسانند.

این نمایشنامه درباره رابطه آدم‌هایی است که در مواجه با اشکال رابطه‌های مدرن دچار معناباختگی شده‌اند و در تلاش‌اند تا معناهای جدید خود را ابداع کنند. آدم‌هایی سر درگم و از خودبیگانه که می‌خواهند فرای روابط نسل پیشین‌شان حرکت کنند اما این مسیر هم برایشان ناشناخته است و گمگشتگی‌های بسیاری دارند. نمایشنامه در دو لایه رئال و سورئال با چاشنی فلسفه و روانشناسی آمیخته است و مخاطب را درگیر چیستی روابط می‌کند.

ضرورت نوشتن این اثر برای من به‌عنوان نویسنده روابط سردرگم امروزی است. دنیای افسارگسیخته‌ای که در آن مدام پیچیدگی رابطه‌ها و برقراری ارتباط بین فردی سخت و سخت‌تر می‌شود و هر روز به تعداد انسان‌های تنها افزوده می‌شود؛ تنهایی محصولی از زندگی مدرنیته که آدم‌ها را در لاک خود فرو برده است. درواقع شخصیت‌های نمایشنامه «متولد زمستان امسال» انسان‌های رها شده و تنهایی هستند که در فضای مالیخولیایی نمایشنامه در دایره بیهودگی و نیستی غوطه‌ورند و همین داستان مرا ترغیب کرد تا درباره‌شان بنویسم.

آیین رونمایی و نقد و بررسی نمایشنامه «متولد زمستان امسال» به نویسندگی ویدا بابالو  ساعت 15:30 تا 17:30 روز جمعه بیستم اسفند 1400 در تماشاخانه مهرگان واقع در خیابان انقلاب، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان خارک، بن بست اول برگزار می‌شود. حضور برای کلیه علاقمندان آزاد است.