به گزارش هنرآنلاین، نهمین دوره جشنواره فیلم دنیای ریگا (Riga Pasaules film festival) بین روزهای ۷ تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ برابر با ۱۸ تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در لتونی برگزار می‌شود. هدف این جشنواره تمرکز بر ظرفیت‌های متنوع سینماست و هر سال فیلم‌های مستقل از سراسر جهان به همراه برنامه‌های مرور بر آثار گذشته و سخنرانی و مسترکلاس‌های سینمایی برگزار می‌شود.

«خون صلح» که ساخت آن از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ به طول انجامید به زندگی حاج عباس عربی می‌پردازد که سال‌هاست در کرمانشاه و حتی دیگر شهرهای ایران زندگی خود را وارد مسیری برای جلب رضایت خانواده مقتولان و عفو و بخشش قاتلان کرده است.

حاج عباس عربی که برای هدف والای بخشش و ترویج آن در جامعه به‌عنوان فرهنگی درست و انسانی تلاش می‌کند، در مستند «خون صلح» از سختی‌های رضایت‌گرفتن برای محکومان به اعدام و زندگی شخصی خود سخن می‌گوید. این فیلم یکی از آثار تولید شده در خانه مستند است و برای اولین بار در هجدهمین جشنواره تصویر سال رونمایی شد.

دیگر عوامل تولید فیلم «خون‌صلح» عبارتند از مشاور کارگردان: فرزاد احمدی، مدیر فیلم‌برداری: داریوش نستوه، دیگر فیلم‌برداران: کیوان تقیه، حیدر حجت،دستیار فیلم‌بردار: حسام مقصودی، دستیار کارگردان: نیما شمسایی، تدوین: محمدعلی حق‌پرست، صدابردار: علیرضا عباس‌قلی، صداگذار: مهدی اکبریان، اصلاح رنگ و نور: حسین صدقی، موسیقی: امیررضا جعفری، طراح پوستر: امیرحسین جعفریان، تیزر: امید میرزایی، مترجم بخش بین‌الملل: حسن شرف‌الدین، پشتیبانی فنی: سعید اژدر، مدیر تولید: حسین مشکینی، عکاس: سارا صولتی.