گروه مد و لباس هنرآنلاین: بدون شک روزهای پایانی اسفندماه، زمان مناسبی برای ارزیابی بازار پوشاک در آستانه سال نو نیست و همه‌چیز باید به بررسی‌ها و تحلیل‌ها پس از ورود به سال نو موکول شود. هر چند به نظر می‌رسد در شرایط کنونی پوشاک در اولویت سبد خرید شب عید مردم نباشد اما برخی بازار ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای این ایام در حوزه پوشش پیش‌بینی کرده‌اند.

علیرضا حائری، عضو هیئت‌مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران دراین‌باره گفته است: «با وجود اینکه قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و ممکن است پوشاک در اولویت اول و دوم هم نباشد، ولی بااین‌وجود تولیدکنندگان پوشاک از بازار ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در آستانه شب عید بهره‌مند می‌شوند. تولیدکنندگان پوشاک از چند ماه قبل مقدمات تولید برای بازار شب عید را انجام داده بودند و از بهمن و اسفندماه تولید خود را برای فروش عرضه کردند بنابراین شاهد بازار خوبی در آستانه شب عید خواهیم بود.»

به گفته او، با توجه به اینکه ممنوعیت واردات پوشاک را داریم، دست تولیدکنندگان داخلی باز است تا از بازار شب عید بهترین و بالاترین بهره را کسب کرده و کالای خود را عرضه کند. بازار پوشاک داخل کشور بازاری حدوداً ۸ میلیارد دلار بوده که ۲۴۰ هزار تومان میلیارد تقاضای بازار فروش پوشاک داخلی است و بهترین زمان بهره‌برداری برای تولیدکنندگان بازار شب عید است.

البته در این میان موضوع ممنوعیت واردات خود به تنهایی جای بحث دارد و جای طرح این پرسش باقی است که مقصود این عضو هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران از ممنوعیت واردات پوشاک چه بوده است.

در این میان، رضا ابوالقاسمی مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی نیز از نظارت بر بازارهای بهاره در تمامی اصناف از جمله پوشاک خبر داده است.