گروه مد و لباس هنرآنلاین: در تمدن‌های قدیم سرزمین بین‌النهرین، کشورهایی چون ایران و هند توجهی بیشتر به ساخت زیورآلات داشتند، حال‌ آنکه زیورآلات هر قوم تجلی عینی ذهنیت و خط فکری افراد آن قوم و حاوی پیام‌هایی مبتنی بر زیبایی‌شناسی و معناشناسی هستند.

همچنین هنر، آیین‌ها و مناسبت‌های هر قوم و سرزمینی، ریشه در اعتقادات، باورها و شرایط زندگی و جغرافیایی که در آن رشد یافته، دارد و بر این اساس هر اثر و محصول هنری می‌تواند محلی به‌منظور تجلی فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های گوناگون باشد.

با ذکر این مقدمه، قرار است جشنواره بین‌المللی طلا و جواهرسازی سنتی در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ می ۲۰۲۲ برابر با ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ۱۴۰۱ در بخارای ازبکستان برگزار می‌شود. بر اساس گزارش منطقه آسیا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی، این رویداد را اتحادیه هنرمندان ازبکستان در بخش‌های مختلف نمایشگاهی، مسابقه صنایع‌دستی، شو مد، رویدادهای فرهنگی آموزشی و اجلاس علمی عملی برای تبیین چشم‌انداز توسعه طلا و جواهرسازی سنتی برگزار می‌کند.

بهترین ارگان طلاسازی،‌ بهترین ارگان جواهرسازی، بهترین طلاساز،‌ بهترین جواهرساز، بهترین استاد طلاسازی، بهترین استاد جواهرسازی، وارث سلسله/خاندان باستانی در طلاسازی، وارث سلسله/خاندان باستانی در جواهرسازی،‌ طلاساز احیاگر روش‌ها و سنن باستانی، جواهرساز احیاگر روش‌ها و سنن باستانی،‌ جوان‌ترین طلاساز ماهر و جوان‌ترین جواهرساز ماهر، عناوین این رویداد هستند.

هنرمندان و علاقه‌مندان مایل به شرکت در این رویداد،‌ می‌توانند تقاضای خود را  تا ۱۴ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ در وب‌سایت این رویداد به نشانی www.zarfestival.uz ثبت کنند.