گروه تجسمی هنرآنلاین: این روز‌ها نگارخانه آسوریک سلمانشهر میزبان یک نمایشگاه گروهی به کیوریتوری سمانه موسوی با نام «سفر بر آب‌های بی‌نقشه» است. در این نمایشگاه ۱۳ هنرمند نقاش همسو با موضوع کلی نمایشگاه یعنی زن بودن و مسأله زنانگی، با نگاهی متفاوت به لحاظ مضمون و تکنیک و حضور پررنگ نگاه شخصی خود کنار هم قرار گرفته‌اند.

سمانه موسوی کیوریتور این نمایشگاه گفت: کانسپت اصلی شکل‌گیری نمایشگاه «سفر بر آب‌های بی‌نقشه» با نگاهی بر‌اندیشه‌های خانم مورین مورداک نویسنده حوزه زنان شکل گرفته است. او زندگی یک زن را به یک سفر قهرمانانه تشبیه می‌کند و از چگونگی کیفیت این سفر قهرمانی صحبت می‌کند و آنرا از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. در همین راستا در این نمایشگاه ۱۷ اثر از هنرمندان نقاش با نگاه‌های شخصی متفاوت تحت عنوانی کلی در کنار هم قرار گرفته است. نحوه بازنمایی زن در آثار این نمایشگاه تلاشی است برای به تصویر کشیدن زن معاصر در نگاه نقاش امروز.

موسوی افزود: از ویژگی‌های بارز این آثار در مسیر نظام بازنمایی «بودگی» زن، لحن شخصی هر هنرمند با ابژه‌هایی متفاوت و پرهیز از کلیشه‌های جنسیتی رایج در نظام بازنمایی فیگوراتیو زن و در مقابل به خدمت گرفتن نگاه شخصی برای رسیدن به مفهوم مورد نظر است. در کنار هم قرار گرفتن هنرمندان مرد و زن برای پرداختن به مسأله زنانگی، آثار را در حیطه مضمون به نگاه‌های متفاوتی کشانده است که می‌توان به نوعی نگاه از بیرون و نگاهی از درون را برای آن تعریف کرد. البته انسجام و همسویی آثار در کلیت یکپارچه و در راستای بیانیه نمایشگاه، تفاوت در نگاه شخصی هر هنرمند به موضوع را تحت پوشش قرار داده است.

نادر افشاری، روحا تیموری، پرناز داداشی، ‌امیر حسین عالی، حجت عیسی پور، گلدسته قبادی، سمیه مختاری، محجوبه مقدسی، مهشید موچانی، سمانه موسوی، رضا مهدی‌نیا، طاهره سلیمانی و زهرا نادری هنرمندان حاضر در این نمایشگاه گروهی نقاشی هستند که از شهر‌های مختلف استان مازندران همچون بابل، آمل، نور، ساری و همینطور استان‌های دیگر مثل تهران و اصفهان در این نمایشگاه شرکت دارند.

نمایشگاه«سفر بر آب‌های بی‌نقشه» در نگارخانه آسوریک به آدرس مازندران، شهر سلمانشهر تا ۲۶ اسفند ادامه دارد.