به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "وقتی تو را دیدم" ساخته "آنماری جاسیر" داستان فرار یک کودک 11ساله از اردوگاه پناهندگان فلسطینی در کشور اردن در سال 1967 میلادی را به تصویر می‌کشد.

"آنماری جاسیر" در سال 2008 میلادی نیز با فیلم سینمایی "نمک دریا" بعنوان نماینده کشور فلسطین در اسکار حضور داشت.

بنابر این گزارش، فیلم سینمایی "دنیای ناعادلانه" ساخته "فیلیپو تسیتوس" که پیش از این توانسته جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم ملی یونان را به خود اختصاص دهد بعنوان نماینده این کشور در اسکار، داستان یک مامور پلیس را به تصویر می‌کشد که سعی دارد براساس استانداردهای حقوق بشر از دیدگاه خودش عدالت را در جهان بگسترد.

به نوشته هالیوود ریپورتر، فیلم آلمانی زبان "لور" هم به نویسندگی و کارگردانی "کیت شورتلند" بعنوان نماینده استرالیا در بخش آثار غیرانگلیسی زبان هشتاد و پنجمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار به رقابت با سایر آثار بین‌المللی می‌پردازد.

داستان درام سینمایی "لور" که براساس رمان "اتاق تاریک" به قلم "راشل سیفرت" ساخته شده، در بهار سال 1945 میلادی در آلمان رخ می‌دهد و ماجرای فردی به نام "لور" است که پس از زندانی شدن والدینش توسط نیروهای نازی، سرپرستی خواهر و برادرانش را تا پایان جنگ جهانی دوم برعهده می‌گیرد.

فیلم سینمایی "لور" پیش از این توانسته جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم "لوکارنو" را به خود اختصاص بدهد.

گفتنی است، فهرست اسامی نامزدهای نهایی فیلم‌های غیرانگلیسی زبان هشتادوپنجمین دوره مراسم اسکار، روز 24 ماه ژانویه، برابر با 5 بهمن‌ماه سال‌جاری اعلام می‌شود. همچنین مراسم نهایی و سالیانه این دوره نیز در روز 24 ماه فوریه سال2013 میلادی، برابر با 6 اسفندماه سال‌جاری در لس‌آنجلس برگزار می‌شود.