محسن رجب پور در گفت و گو با خبرنگار هنر و اقتصاد هنرآنلاین با بررسی مسائل مربوط به گرانی قیمت بلیط های موسیقی اظهار کرد: موسیقی کشور با وجود پتانسیل بالادر زمینه اجرای صحنه ای همیشه مورد توجه مخاطبان خاص وعام جامعه بوده به طوری که ما شاهد حضور بسیار از مخاطبان در سالن های برگزاری کنسرت هستیم، اما گرانی بلیط های کنسرت به نظر من باعث کندی روند طبیعی در این عرصه شده است.

وی ادامه داد: گرانی قیمت بلیط کنسرت در کشور به خصوص در تهران را می توان از چند دیدگاه مورد برسی قرار داد که به نظر من گرانی سالن های برگزاری اجرای کنسرت یکی از مهم ترین دلایل این امر است.

مدیر اجرائی ارکستر ملی ایران گرانی قمیت بلیط کنسرت را یکی از آسیب های موسیقی کشور دانست وگفت: گرانی قیمت بلیط های کنسرت موسیقی باعث شده فقط تعداد معدودی از افراد جامعه که وضع مالی خوبی دارند، توان حضور در کنسرت ها را داشته باشند که این نکته یکی از آسیب های جدیدی در موسیقی کشور محسوب می شود.

این تهیه کننده موسیقی همچنین درباره علل مختلف گرانی بلیط کنسرت نیز اظهار کرد: بسیار ی از مخاطبان علت گرانی بلیط کنسرت را شرکت های برگزار کننده موسیقی می دانند ولی باید توجه داشت با وجود افزایش اجاره بهای سالن ها، افزایش قراردادهای هنرمندان در کنار هزینه های تبلیغات و همچنین هزینه های جانبی خود به خود به افزایش بلیط های کنسرت منجبر می شود.

رجب پور تصریح کرد: مخاطبان موسیقی باید توجه داشته باشند که در مقایسه با هزینه هایی که برگزار کنندگان کنسرت های موسیقی به صورت شخصی صرف می کنند در بسیاری از موارد ضرر مالی نیز برای آنها در پی دارد.

وی درباره نقش شهرداری که متولی سالن های سطح شهر محسوب می شود، تصریح کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد فرهنگی و اجتماعی نقش به سزایی در ایجاد فضای مناسب فرهنگی و هنری در سطح جامعه دارد و باید در زمینه کاهش اجاره بهای سالن ها به این امر مهم کمک کند.

رجب پور در پایان گفت: امیدوارم بخش دولتی با حسن نیتی که در زمینه اعتلای هنر کشور دارد با کمک بخش خصوصی مشکلات گرانی بلیط کنسرت ها را رفع کنند.

انتهای پیام /