به گزارش هنرآنلاین، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل جشنواره با اعلام این خبر گفت: در این برنامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری، هادی مظفری رئیس شورای سیاستگذاری و دیگر معاونان و مدیران هنری و فرهنگی، دبیران و داوران جشنواره، پیشکسوتان و هنرمندان حاضر در جشنواره با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی حضور دارند.

میرهاشمی افزود: در این مراسم از هنرمندان پیشکسوت تجسمی تجلیل و نشان عالی هنر‌های تجسمی به‌ایشان اهدا می‌شود. این هنرمندان عبارتند از محمد بهرامی (طراح گرافیک)، شجاع‌الدین شهابی (مجسمه‌سازی)، علی‌اشرف صندوق‌آبادی (خوشنویسی)، اسماعیل عباسی (عکاسی)، زنده‌یاد اصغر کفشچیان‌مقدم (هنر‌های جدید) و رضا لواسانی (بینارشته‌ای).

دبیر کل جشنواره گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره،کتاب آثار چهاردهمین دوره نیز رونمایی خواهد شد. در دوره چهاردهم یکی از بخش‌های مهم جشنواره، بخش تجسم هنر بود که در ۲۹ استان با مدیر هنری منتخب هر استان و همکاری اداره کل استان‌ها برگزار شد و با حضور وزیر فرهنگ در مراسم اختتامیه، مدیر کل و مدیر هنری برتر استان‌ها هم معرفی می‌شوند.

وی همچنین گفت: بخش اصلی مراسم اختتامیه هم اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان چهاردهمین دروه جشنواره است و در بخش طوبای زرین و ایثار و فداکاری، برگزیدگان رشته‌های دهگانه با حضور دبیران و داوران هر رشته تندیس طوبای زرین را دریافت می‌کنند.

چهاردهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ۱۵ تا ۳۰ بهمن با حضور هنرمندان سراسر کشور برگزار شد.