به گزارش هنرآنلاین، احسان همتی، نویسنده و کارگردان سینما و دبیر بخش فیلم و نماهنگ کنگره بین‌المللی محمد (ص) گفت: بخش فیلم کوتاه در این کنگره با هدف ارتقا بخشیدن به چگونگی روایت کردن موضوعات و مفاهیم مرتبط با دین در بطن اجتماع برای ایجاد یک گفتمان جهانی در عرصه‌های بین‌المللی حرکت عظیمی را آغاز کرده است. این مهم می‌تواند نوید بخش بیانی تازه در عرصه تولید فیلم‌هایی پیرامون ادیان و مسائل اجتماعی و اعتقادی با دیدگاه‌های متفاوت باشد.

 وی پیرامون رویکرد و نوع نگاه در بخش فیلم کوتاه کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت، در آئینه ادب و هنر، بیان کرد: رویکرد اصلی ما در پرداختن به فیلم‌ها از لحاظ عناصر سبکی و عناصر محتوایی پیرامون دو گونه آثار است. در وهله اول فیلم‌هایی که مستقیم به زندگی، شخصیت و سیره پیامبر اسلام می‌پردازند و در وهله دوم آثاری که در آنها داستان فیلم یک اثر اجتماعی است، اما درونمایه دینی و اعتقادی دارد و داستان در متن این گونه فضاها روایت می‌شود. 

دبیر بخش فیلم و نماهنگ کنگره بین‌المللی محمد (ص) ادامه داد: با توجه به این نوع دیدگاه قطعا در اینگونه فیلم‌ها ما شاهد پرداختن به قصه‌های دینی و تاریخی نیستیم. همین امر موجب می‌‌شود که به موضوعات حوزه ادیان و اعتقادات به گونه‌ای دیگر پرداخته شود و بستری برای گفتمان‌هایی تازه و متفاوت در این عرصه فراهم شود.

همتی در پایان با اشاره به قابلیت و ظرفیت سینما برای بیان مفاهیم دینی گفت: قطعا با توجه به قدرت بیانی سینما این نوع از روایت‌ها اگر درست و بخوبی پرداخت شوند می‌توانند مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گیرند. همچنانکه در تاریخ سینمای جهان فیلم‌های ماندگاری با چنین رویکردی به ثبت رسیده‌اند.