گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: پونه ندایی، شاعر و مدیر انتشارات امرود با این توضیح که نشریه «شوکران» از نظر محتوا با تمرکز بر موضوع‌های خاص منتشر خواهد شد و نسبت به‌قبل تغییراتی دارد به هنرآنلاین گفت: در شماره ۵۸ دو مبحث «مینیمالیسم» و «ترس» به‌صورت جداگانه مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.

او با بیان این که «مینیمالیسم» مبحثی است که در هر شماره از «شوکران» به آن پرداخته می‌شود، افزود: مینیمالیسم خیلی زندگی شخصی مرا تحت‌تاثیر قرار داده است و برایم جالب بود توانستم آن را در کار و زندگی‌ام اجرا کنم. می‌خواهم این مفهوم جالب را برای مخاطبان «شوکران» در هر شماره توضیح دهم.

ندایی با این توضیح که به‌مناسبت انتشار شماره تازه «شوکران» جشن رونمایی و نمایشگاهی در گالری هو برگزار می‌شود، ادامه‌داد: موضوع نمایشگاه به مینیمالیسم مرتبط است و اینستالیشنی با طراحی خودم با عنوان «کمتر بیشتر است» به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جمعه ۱۳ اسفند ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خیابان کریم‌خان زند، خیابان ویلا، کوچه خسرو، نبش بن‌بست پرویزی، شماره دو همکف افتتاح می‌شود و تا نوزدهم اسفند ادامه دارد.

او همچنین درباره کتاب‌هایی که در انتشارات امرود مراحل نشر را طی می‌کنند، اظهارداشت: این انتشارات با محوریت متون ادبی و آموزشی فعالیت دارد ولی در فصل جدید بیشتر بر چاپ آثار روان‌شناسی و آموزشی تمرکز داریم. «چگونه حافظ بهتری داشته باشیم» نوشته مایکل سی ملوین ترجمه مرتضی منشی درباره بهبود حافظ، «روان‌شناسی تاریک و روش‌های استثمار» نوشته جوزف گریفیت با ترجمه مرتضی منشی، با محوریت روان‌شناسی‌های سیاه و اغواگری که در دنیا رایج شده است و «خانه تکانی زندگی به روش سوئدی» نوشته مارگارتا مگنوسان با ترجمه شبنم سمیعیان، عناوین کتاب‌هایی است که به‌مرور نشر می‌یابند.

کتاب «به خانه بازگردید» با زیرعنوان آموزه‌هایی از شرق دور نیز با ترجمه ندایی به‌زودی منتشر می‌شود. این اثر گزین‌گویه‌ها و آموزه‌های عارفان و متفکران شرق دور است برمبنای مکتب ذن، بودیسم و کنفسیونیسم. او مدیرمسئول و سردبیر نشریه ادبی «شوکران» و مدیر گالری هو نیز هست.

a