به گزارش هنرآنلاین، علیرضا پرورش ،رئیس حوزه هنری استان فارس درباره تاثیر جشنواره‌های موضوعی بر روند فعالیت فیلم‌سازان جوان در حیطه آثار کوتاه و مستند گفت: جشنواره‌های موضوعی باعث ایجاد جریان تولیدی در شهرستان‌ها می‌شوند. فیلم‌های کوتاه و مستند محل خاصی برای به نمایش در آمدن ندارند چنین جشنواره‌هایی برای فیلم‌سازان ایجاد انگیزه می‌کنند در صدد ساخت آثار بیشتری بر آیند.

وی افزود: این قضیه باعث پویایی نفس فیلمسازی در شهرستان‌ها می‌شود و از طرف دیگر روند تولیدات را از تمرکز تهران در می‌آورد.جشنواره موضوعی مانند "رویش" طی سال‌هایی که برگزار شده است باعث ترغیب و تشویق فیلم‌سازان نسبت به ساخت آثار دینی و اخلاقی شده است.

پرورش ادامه داد: ارتقای روند فیلمسازی به لحاظ کمی و کیفی در استان‌ها بر آمده از فضای رقابت، تعامل و کشف استعدادهای جوان همین جشنواره‌ها است. جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش" در این سال‌ها توانسته فضای خوبی را برای فیلم‌های کوتاه و مستند ایجاد کند.

وی افزود: در زمینه ساخت فیلم کوتاه دو نگرش وجود داشته یکی اینکه عده‌ای ساخت فیلم کوتاه را پلی به سینمای بلند و حرفه‌ای می‌دانند و عده ای دیگر معتقدند فیلم کوتاه فی نفسه یک رسانه مجزا است و تاثیرو تماشاگران خود را دارد.

رئیس حوزه هنری استان فارس ادامه داد: جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش" در طی سالیان فراز و نشیب زیادی داشته و یکی از نقطه ضعف‌های آن این بوده که بخش زیادی از تولیدات و شرکت‌کنندگان از بدنه خود حوزه هنری در سراسر کشور بوده‌اند، خوشبختانه در دوره پیش و امسال این روند تصحیح شده، باید بتوانیم مشارکت هنرمندان را در جشنواره بیشتر کنیم.

پرورش در پایان گفت: استان فارس در چند سال اخیر در جشنواره فیلم کوتاه دینی "رویش" نماینده داشته است، ما برای عرضه آثار تولید شده توسط حوزه هنری برنامه‌ریزی داریم به صورتی که با تعامل میان صدا و سیمای استان آثار در برنامه‌های تخصصی پخش می‌شوند و همچنین به صورت دی وی دی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/