گروه سینمایی هنرآنلاین: تداخل فروردین با ماه رمضان هم اهمیت این بازه زمانی را در سال ۱۴۰۱ چند برابر کرده است. بنابراین همچنان رقابت ویژه‌ای بین مجموعه‌های تلویزیونی برای رسیدن به آنتن نوروز برقرار است.

در این سال‌ها رقابت اصلی سریال‌های نوروزی بین شبکه‌های یک و سه بوده است. به صورتی که این دو شبکه هر سال تلاش می‌کنند با پخش سریال‌های پرطرفدار در بازه زمانی نوروز و ماه رمضان مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند.

شبکه یک؛ میزبان پرطرفدارترین سریال‌ها

این شبکه هر سال در بازه زمانی نوروز و ماه رمضان تدارک ویژه‌ای را در نظر گرفته و با تولید آثار پرطرفداری چون «پایتخت»، «نون خ»، «زیرخاکی» و... در این چند سال اخیر توانسته اعتماد مخاطبان را جلب کند. بنابراین دنبال‌کنندگان تلویزیون قطعا سریال شبکه یک را از دست نمی‌دهند.

با توجه به تجربه موفق سریال «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی بسیاری منتظر فصل تازه این سریال بودند اما از آنجا که این پروژه به این  زودی آماده پخش نمی‌شود، فصل سوم سریال «زیرخاکی» مهم‌ترین گزینه برای کنداکتور شبکه یک در نوروز است. این سریال به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری‌نیا با ماجراهای زندگی فریبرز پیش می‌رود و پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و هادی حجازی‌فر بازیگران اصلی آن بوده‌اند. «زیرخاکی» در دو فصل گذشته نظر مخاطبان را جلب کرده و احتمالا در فصل سوم هم در این هدف موفق خواهد بود.

Khaki

شبکه سه، آیا می‌توان رقابت را از سریالی طنز برد؟

رقابت شبکه‌های سه و یک از سال‌ها پیش برقرار بوده و همچنان ادامه دارد. در دورانی که رضا عطاران هنوز با تلویزیون قهر نکرده بود، شبکه یک در خواب هم نمی‌دید بتواند از میان مخاطبان بی‌شمار آن سریال‌ها، سهمی را مال خود کند اما اکنون چند سال است این شبکه قافیه را به شبکه یک باخته است. با این همه برای قضاوت درباره نوروزی که در پیش داریم، هنوز زود است و باید منتظر ماند.

بر اساس آنچه تاکنون گفته و شنیده شده، فصل دوم سریال «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور به عنوان سریال نوروزی شبکه سه انتخاب شده است. «نجلا» در فصل اول بسیار فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست پربیننده شود. داستان سریال در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد؛ دختری به یک پسر عاشق وعده‌ می‌دهد که اگر بتواند از مرز ایران رد شود و به زیارت اربعین برسد، به او پاسخ مثبت می‌دهد اما...

تقیانی‌پور درباره داستان فصل دوم سریال توضیح چندانی نداده اما اعلام کرده است در فصل دوم ماجرای اشغال خرمشهر نیز بیان شده است. سارا رسول‌زاده بازیگر نقش نجلا در فصل اول بود اما در این فصل محیا دهقانی جایگزین او شده است. حسام منظور، آزیتا حاجیان، هدایت هاشمی و سوگل طهماسبی از دیگر بازیگران فصل دوم «نجلا» هستند.