گروه معماری هنرآنلاین: «خانه مکزیک» ویلایی سفید و مینیمالیستی در منطقه لاپیدا در نزدیکی مکزیکوسیتی در گروه معماری Cotaparedes طراحی و اجرا شده است. مهم‌ترین مشخصه معماری این پروژه مسکونی، درونگرا بودن و تمرکز بر طراحی دو حیاط است.

در این پروژه یک پله کوتاه از حیاط جلویی به ورودی اصلی منتهی می‌شود. یک پنجره رو به خیابان با یک ایوان جلویی و گلدان‌های مختلف جلوه‌ای دلپذیر و دوستدار محیط زیستی را به ویلا بخشیده است، دیده می‌شود. در نمای مقابل خانه مکزیکی یک دیوار بلند و بزرگ به چشم می خورد که می‌تواند از فضاهای داخلی در برابر تابش نور خورشید محافظت نماید. 

این ویلا از سه طبقه تشکیل شده است؛ اما تنها دو طبقه  آن بر روی سطح زمین قرار دارند و یکی از سه سطح، در زیرزمین ساخته شده است و از طریق یک راهروی شیب‌دار، قابل دسترسی است. در این بنا یک فضای نشیمن،‌ آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق غذاخوری قرار دارد. دو اتاق خواب آن مشرف به حیاط پشتی هستند و فضای نشیمن نیز با کمک درهای شیشه‌ای و کشویی به سمت حیاط مرکزی باز می‌شوند؛ دقیقا درست رو به روی یک درخت بزرگ انجیر.

زیرزمین ویلا شامل گاراژ، یک اتاق خواب مهمان و یک اتاق بازی برای کودکان است که بین هر دو حیاط قرار دارد. علیرغم زیرزمینی بودن، این بخش از خانه فضایی پرنور دارد و با پوشش گیاهی احاطه شده است.

در پاسیو، یک درخت بزرگ فیکوس را می‌توان از پنجره‌های فضای نشیمن و آشپزخانه ویلا دید که بخشی از طبیعت بیرونی را به داخل خانه هدایت کرده است.