به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، کتاب داستان مصور «خرگوش‌ها پرواز می‌کنند» قرار است مهارت دقت و مهربانی و کمک را به کودکان بیاموزد. البته دنیایی که در آن خبری از انسا‌ن‌ها نیست.

شخصیت اصلی این داستان خرگوشی ‌است که پرواز نمی‌کند و در جنگل راه می‌رود و گاهی می دود و حواسش به اطراف هست. اما همان خرگوش می‌تواند پرواز کند و از بالا تمام جنگل را تماشا کند و همچنین از بالا ببیند چه کسی به کمک نیاز دارد و زودتر به کمکش برود. چگونه خرگوش‌ها پرواز می‌کنند را با خواندن این کتاب از دست ندهید. در لایه‌های همین داستان به ظاهر ساده، معنای عمیقی درباره‌ خشنودی، خوشبختی، اندیشه‌ورزی و دوستی مطرح می‌شود.

در کتاب «خرگوش‌ها پرواز نمی‌کنند» با تصاویری ساده روبه‌رو هستیم. جزییاتی که در خلق بعضی از صفحه‌ها به کار گرفته شده و ترکیب آن‌ها با نوشته‌های کتاب، امکانات فوق‌العاده‌ای برای کشف به مخاطب می‌دهد و می‌تواند او را برای مدتی طولانی با خود همراه کند.

حمید‌رضا شاه‌آبادی، نویسنده، مدرس و پژوهشگر سوم خرداد ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. در جوانی به داستان‌نویسی علاقه‌مند شد و بدون بهره‌ بردن از استاد یا آموزش چند داستان نوشت. همزمان تجربه‌هایی را هم در حوزه‌های سینما و تئاتر از سر گذراند. او  دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ است و علاوه بر آن دو بورس مطالعاتی را در کتابخانه بین‌المللی مونیخ با موضوع ادبیات کودک گذرانده است. او در حوزه‌های ادبیات داستانی و پژوهش‌های تاریخی برای نوجوانان و بزرگسالان آثار زیادی نوشته که مجموعه سه‌جلدی «دروازه مردگان» از آن جمله است.

کتاب «خرگوش‌ها پرواز می‌کنند» به تصویرگری مهدیه قاسمی در فروشگاه‌های سراسر کشور و همچنین فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه https://b۲n.ir/e۳۵۴۲۵  در دسترس مخاطبان قرار دارد.