به گزارش هنرآنلاین، در بخشی از حکم سخنگوی هیات رئیسه مجلس به امجدیان آمده است: «نظر به مراتب شایستگی‌، تعهد انقلابی، تخصص و سابقه ممتد جنابعالی در حوزه فرهنگ و هنر به موجب این حکم به عنوان «مشاور فرهنگی» اینجانب منصوب می‌شوید. انتظار می‌رود با عنایت به ظرفیت‌های بزرگ حوزه راهبردی فرهنگ و هنر در نظام برآمده از انقلاب اسلامی، در زمینه‌ ایجاد و تسهیل ارتباط بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر، صنوف مختلف فرهنگی و نهادها و ادارات در جهت حل مشکلات هنرمندان و اهالی فرهنگ برنامه‌ریزی مشخص و اقدامات اساسی پیش‌بینی و با بهره‌گیری از تمام استعدادهای فراوانِ فعالان و دغدغه‌مندان این عرصه در سراسر کشور، ارتباط موثر میان مجلس و عرصه فرهنگ را بیش از پیش برقرار نمایید.»

امجدیان پیش از این مسئولیت‌هایی از جمله عضویت در گروه سردبیری روزنامه جام جم، مدیر کل فرهنگی خبرگزاری فارس، سردبیری هفته‌نامه سینمای خانگی و شبکه هنر را بر عهده داشته است. از سایر فعالیت‌های او می‌توان به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجموعه‌های «مجازیست» و «طبقه یک» اشاره کرد. همچنین در کارنامه وی آثار مکتوبی مانند رمان‌های «سماع شن‌ها»، «تار یحیی»، «مسافر تنها» و کتاب‌های «یک روایت معتبر از کمیته مشترک»، «آموزش خاطره‌نویسی» و «قفس داغ» دیده می‌شود.

در کارنامه امجدیان داوری جشنواره‌های فیلم مقاومت، کتاب دفاع مقدس، کتابخوان و رسانه، مطبوعات و کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب شهید غنی‌پور، کتاب و رسانه و سوگواره عکس‌های عاشورایی وجود دارد. او سردبیر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) است.