گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «قیطریه» نوشته نازیار ‌عمرانی با طراحی، دراماتورژی و کارگردانی آرام ‌طالشی از سوم اسفند ساعت 20 در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه است و عاطفه چوپانی، درسا ‌خوالی، حمیده ‌دهقان‌‌نیری، پرنیا ‌سراج، آرام ‌طالشی، سیما کیخامقدم و فریبا ‌نیروئی در آن بازی می‌کنند.

آرام طالشی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «قیطریه» برای اجرا گفت: این نمایشنامه از چند مونولوگ تشکیل شده که یک داستان را تشکیل می‌دهند و این موضوع برایم جذابیت فراوان داشت و دارد. به ویژه که هر داستان آن به لایه‌های عمیق آسیب‌هایی که به زنان وارد شده می پردازد. نمایشنامه یک درام سنگین دارد که واقعیت جامعه را بیان می‌کند و بر این اساس تصمیم گرفتم آن را روی صحنه ببرم.

او درباره موضوع  و مضمون این اثر عنوان کرد: نمایش همان‌طور که گفتم درباره تاثیر مشکلات و آسیب‌های جامعه است که بر زنان می‌گذرد. این نمایش در قالب متهمی که خودش زن است، قصد دارد بگوید؛ آیا واقعا متهم فقط زن است؟ اتفاق‌ها هم در زمان حال در دفتر کار یک روانکاو می‌گذرد.

طالشی درباره سبک و فضای اجرایی «قیطریه» اظهار کرد: سبک کار سایکودرام است؛ متهمی که زن است و ادعا می‌کند زنانی را کشته و روانکاو در حال پیدا کردن علت و کشف حقیقت است اما با صحنه‌ای در آخر نمایش مواجه می‌شود که به مرز جنون و دیوانگی زنانه می‌رسد.

او در پایان گفت: این نمایش را به تمام مادران ایرانی تقدیم می‌کنم؛ به ویژه مادرانی که با چنگ و دندان زندگی‌شان را حفظ می‌کنند و سعی در ایجاد آسایش برای فرزندان‌شان دارند.

دیگر عوامل نمایش «قیطریه» عبارتند از مشاور کارگردان: حمید ‌عبدالحسینی، دستیار کارگردان: علی ‌اقبالی، حسین ‌عباسی، برنامه‌ریز: طهورا ‌کریمی، طراح موسیقی متن و مجری موسیقی متن: نیما حسینی نژاد، طراح لباس: حمیده ‌دهقان‌‌نیری، منشی صحنه: آمنه میر، مدیر صحنه: عرفان ‌اقبالی، امور اجرایی: فراز ‌شیخ‌‌حسنی، گریم: طهورا ‌کریمی، مدیر روابط‌عمومی: حسین ‌عباسی، مشاور امور رسانه: ناصر ‌ارباب، طراح پوستر: کامران ‌فریدی، کارگردان تیزر: حمید ‌عبدالحسینی، تدوین تیزر: آرام ‌طالشی، عکاسان: پریا لطیفی، حوریه ‌قاسمی، سرور ‌سلیمانپور، امیرحسین کیارستمی و مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری تصویر یزدان ایرانیان.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.