گروه مد و لباس هنرآنلاین: حال‌آنکه باید گفت که به جهت تنوعی که در فرم و ساختار البسه اسلامی و ایرانی وجود دارد، باید به دنبال شیوه‌های متفاوت در روند طراحی، تولید و عرضه محصولات بود.

بر مبنای حفظ و صیانت از فرهنگ پوشش زنان و مردان سرزمینمان، اگر این جریان در امتداد نمایشگاه‌های دائمی سال رقم زده شود، ممکن است این ذهنیت را به وجود آورده باشد که دیگر محصول و دستاورد ویژه‌ای را نتوان هرسال نسبت به سال گذشته از این جریان سراغ گرفت اما به‌طورقطع بخشی از ظرفیت‌های طراحی و تولید فعالان این عرصه همچنان در مسیر توسعه فعالیت‌هایشان با عرضه محصولات جدید و تنوع در فرم و رنگ و طرح، تلاش می‌کنند تا در فضایی رقابتی به بازار شب عید رونقی دوچندان بخشند.

در این میان، سازوکار تشویقی همچون برپایی نمایشگاه‌های دائمی و یا فصلی از سوی نهادهای متعدد متولی در وزارتخانه‌های مرتبط با موضوع در حمایت از صاحبان برند فعال در حوزه مد و لباس می‌تواند رویکردی متفاوت را در عرصه طراحی، تولید و عرضه البسه و پوشاک اسلامی ایرانی رقم زند.

ازجمله مزیت‌های دیگر این دست نمایشگاه‌ها حتی با این فرض که چند روز محدود شاهد برگزاری و عرضه مستقیم محصولات هستیم، به جهت حذف واسطه و کنترل قیمت‌ها موجبات ترغیب مراجعین برای خرید از غرفه‌داران را فراهم خواهد آورد.

همچنین چنین عرضه‌ای، مؤسسات، ادارات، نهادهای فرهنگی و دولتی را مجاب خواهد کرد تا از این فرصت پدید آمده حسن استفاده را به عمل آورند و نسبت به خریداری محصولات به شکل انبوه و در اختیار گذاشتن آن‌ها میان کارکنان سازمانی با قیمت مناسب اقدام کنند که چه بسا این امر با توجه به قیمت نسبتاً مناسب عرضه، خود به اصلاح و ترویج فرهنگ پوشش در  سطح جامعه و مناسبات اداری متنج خواهد شد.