به گزارش هنرآنلاین؛ نمایشگاهی با مضمون و موضوع "برج بابل" از اول سپتامبر به مدت سه ماه در نمایشگاه "هنرهای زیبای" کشور فرانسه برگزار شده که توجه هنرمندان بین المللی را به خود جلب کرده است. برج بابل در معماری جایگاه خاصی دارد.

در این نمایشگاه برج های مختلف و متعددی با الهام از برج بابل ساخته شده اند تا در معرض دید عموم قرار گیرند. بخش دیگری از این نمایشگاه به هنرهای تجسمی مانند نقاشی و مجسمه سازی متعلق به قرون شانزده و هفده میلادی می پردازد.

به نقل از سایت کالچر؛ بخشی از این نمایشگاه که با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه شده، بخشی است که به تمدن و فرهنگ مردم بابلی می پردازد و وسایل کاربردی آن دوره را به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه آثاری از "آنسلم کیافر" و "جیک شاپمن" نیز دیده می شوند. "مامپر" یکی از ارشیتکت های مشهور انگلیسی در مصاحبه ای راجع به برگزاری نمایشگاهی با مضمون برج بابل گفت : "ساختمان بابل الهام بخش بسیاری از هنرمندان نسل اخیر است." این معماری خاص در هنر تاریخ، نقاشی و عکاسی کاربردهای بسیاری داشته است. در این نمایشگاه به جنبه های مختلف برج بابل نیز پرداخته می شود. از بنای عظیم برج بابل تنها تعدادی از پایه‌های اصلی آن به جا مانده است.پیش از حفاری ها و کاوش های باستان شناسان افسانه‌ها و تصورات گوناگونی در مورد برج بابل وجود داشت.

لازم به ذکر است، بسیاری از فیلم های هالیوودی با الهام از همین برج ساخته شده اند.

پایان پیام / 91