به گزارش هنرآنلاین، محمد مطهری‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی جشن‌های دهه کرامت در خراسان جنوبی اظهار کرد: اختتامیه جشنواره نقاشی‌خط و حروف‌نگاری رضوی 31 شهریور‌ماه در بیرجند برگزار می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه با حضور 40 مهمان از استان‌های مختلف در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: امسال هنرمندان در این جشنواره حضور پررنگی داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: آثار هنرمندان در قالب یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مطهری‌فر یکی از اهداف دشمنان در جنگ نرم را از بین بردن مناسبت‌های ملی و مذهبی شیعیان دانست و ادامه داد: در این راستا یکی از مواردی که باید بیشتر از سایر موضوعات مورد توجه قرار گیرد، فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در این ایام نباید از موضوع مهم دفاع مقدس غافل بمانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس به کار گیریم.

مطهری‌فر به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری امام‌ رضا (ع) اشاره کرد و افزود: این جشنواره عظیم‌ترین جشنواره‌ای است که هر سال در مشهد مقدس و به تبع آن در سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 40 کشور در این جشنواره حضور یافتند، یادآور شد: هر سال این جشنواره با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری شب شعر با رویکرد دهه کرامت و دفاع مقدس، نمایشگاه عکس و برپایی محفل انس با قرآن همزمان با دهه کرامت در شهرستان‌های استان خبر داد.

مطهری‌فر بیان کرد: برگزاری جشنواره رضوی از نظر کمی و کیفی قابل قبول است؛ این جشنواره نگاه تخصصی به موضوعات فرهنگی و هنری دارد.

وی افزود: به دلیل همین تخصصی بودن، هنرمندان توانسته‌اند تاکنون آثار بسیار خوب و قابل قبولی را خلق کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امید است برنامه‌های دهه کرامت مورد توجه مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/