خوب دیده نشدن فیلم‌های تلویزیونی با اینکه بعضا در بسیاری از این فیلم‌ها بازیگران شناخته شده‌ای ایفای نقش می‌کنند، یکی از مشکلات همیشگی این آثار بوده، در همین راستا امیرحسین جهددوست، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با هنرآنلاین، با بیان اینکه مسئله کمبود بودجه و زمان فشرده تولید، دو عامل مهم و تاثیرگذار در عدم بازخورد بهتر فیلم‌های تلویزیونی است، گفت: وقتی گروه تولیدکننده می‌بایست با یک سوم بودجه لازم و در زمانی محدود فیلم را به هر قیمت به پخش برساند، طبیعی است که تیم سازنده نمی‌تواند با توان کامل خود کار کند و اگر نگویم که فیلم‌ها از لحاظ کیفی هم به یک سوم تقلیل پیدا می‌کنند، اما حتما دچار اُفت کیفی زیادی می‌شوند و در نهایت محصول خروجی، با آنچه مطلوب و مورد نظر بوده فاصله خواهد داشت.

وی در ادامه با اینکه اکثر بچه‌ها سعی خودشان در ارائه بهترین کار خود انجام می‌دهند، افزود: موضوع دیگری که باعث عدم بازخورد بیشتر کارها می‌شود، کمبود بسیار شدید سوژه مواجه است. بعد از انقلاب اسلامی که بیش از سی سال از آن می‌گذرد اکثر سوژه‌هایی که وجود داشته در سریال‌ها و تله‌فیلم‌ها مطرح شده، به همین دلیل خوراک موضوعی و مفهومی جدید به ندرت در این تله‌فیلم‌ها پیدا می‌شود.

کارگردان تله‌فیلم "بی‌انتها" خاطر نشان کرد: نکته دیگری اینکه نداشتن نقش منفی قدرتمند در فیلمنامه‌ها که بخشی از آن بخاطر جبهه‌گیری اقشار مختلفی که شاید در فیلمنامه‌ها از عنوان آنها استفاده شود مربوط است سبب شده تا درامی که بر مبنای نقش منفی قدرتمند شکل گرفته باشد و مخاطب را درگیر کند نداریم و تمام نقش‌های منفی به به زن و شوهرهایی که یکبار زن نقش منفی است و یکبار شوهر نقش منفی است، ختم می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حضور بازیگران شناخته شده در تله‌فیلم‌ها مانند فیلم‌های سینمایی آنچنان پررنگ و جذاب نیست، گفت: با وضعیت فعلی سینما و در حالیکه این روزها در سینما هم کار شاخص به ندرت ساخته می‌شود و تعداد فیلم‌های سینمایی تولید شده در سال پاسخگوی تعداد عواملی که باید از این راه ارتزاق کنند نیست، بسیاری به سمت کار در تله‌فیلم‌ها آمده و می‌آیند اما این گرایش کاملا جنبه معیشتی دارد، البته آنها سعی می‌کنند تا آن وجه هنری کار را حفظ کنند ولیکن مثل همه جای دنیا که سینما وجه هنری‌تری نسبت به تلویزیون دارد، اینجا هم به همان شکل کارها مثل کارهای سینمایی نمی‌شود.

کارگردان تله‌فیلم‌ "همسایه‌ها" همچنین با اشاره به اینکه اگر فیلمنامه، دارای استانداردهای لازم را داشته باشد و خوب از آب درآمده باشد، مطمئنا فیلمی متوسط را خواهیم دید، اظهار داشت: علاوه بر مسئله موضوع کارها، بحث شخصیت پرسوناژها هم در کارهای ما یکی دیگر از مشکلات عمده تله‌فیلم‌ها است. به این معنی که شخصیت پرسوناژهای ما یا منفی و شیطانی هستند یا فرشته و قدیس و اصولا ما پرسوناژی که خصوصیات انسانی داشته باشد، قابلیت اشتباه کردن داشته باشد، (حتی اگر هم بخواهی بعدا آن را در منحنی تصمیات شخصیتی از طریق آن اشتباه یا تجربه به تکامل و تعالی برسانی) نداریم. بنابراین شخصیت‌های ما به شدت با افراد اطراف ما تناقض خواهند داشت و نتیجه این می‌شود که مخاطب میلی به دیدن کارها نداشته باشد.

این فیلمساز در پایان خاطر نشان کرد: نکته دیگری که باعث عدم استقبال مخاطب از تله‌فیلم‌ها می‌شود، به رویکرد مسئولان برمی‌گردد. چراکه رویکرد مسئولین به تله‌فیلم‌ها آن وجه پر کردن اوقات فراغت را ندارد و بیشتر سمت و سوی اخلاقگرایی و شعارزدگی پیدا کرده است. در واقع کلیت بخش داستانی در تلویزیون که تله‌فیلم و سریال است اصلا به درام خیلی خوب فکر نمی‌کند. بعبارتی دیگر مدیرانی که مسئول انتخاب و تایید متن کارها هستند خیلی به قصه و درام خوب و جذاب مخاطب فکر نمی‌کنند و بیشتر دنبال پیام دادن هستند و چون این پیام‌ها پیش از آن بارها داده شده طبیعتا تماشاگر از اینکه مدام نصیحت بشود دلزده شده است، در حالیکه مخاطب می‌خواهد با دیدن فیلم تفریح کند و لذت بصری ببرد.