سرویس سینما و تلویزیون هنرآنلاین، گلاره عباسی کارش را با دستیاری کارگردانی در تلویزیون و با مرضیه برومند آغاز کرد. در ادامه با حضور در فیلم گزارش واقعی به کارگردانی داریوش فرهنگ و در نقش اصلی حضور موفقی را در سینما تجربه کرد. عباسی با بازی در مجموعه های مناسبتی مثل "نون و ریحون" ساخته فرزاد موتمن به عنوان یک بازیگر محبوب شناخته شد و این روزها در مجموعه "تکیه بر باد" در نقش یک خانم دکتر بازی متفاوتی از یک دختر تحصیل کرده با نگره مذهبی ارائه می کند. با این بازیگر جوان درباره حضورش در عرصه بازیگری گفت وگویی انجام داده ایم.

کار کردن با کارگردان های با تجربه ای مثل داریوش فرهنگ چه ویژگی هایی برای شما در ابتدای دوران بازیگریتان داشت؟ من کارم را با مرضیه برومند به عنوان دستیار کارگردان آغاز کردم و در ادامه با کارگردانی مثل داریوش فرهنگ کارم را ادامه دادم کارگردانی که به مقوله بازیگری اهمیت زیادی می دهد و این مسئله باعث می شود اعتماد به نفس بازیگر افزایش پیدا کند. این تجربه با دو کارگردانی که اشاره کردم برایم خیلی حائز اهمیت بود و تلاش کردم چیزهای زیادی بیاموزم.

سابقه دستیار کارگردانی چه دست آوردهایی برای شما داشت؟ تجربه در عرصه های مختلف سینما باعث می شود دانشم افزایش پیدا کند. حتی اگر من بازیگر تاریخ ادبیات و یا موسیقی هم بدانم به کارم کمک زیادی انجام می دهد. پشت صحنه کار کردن در سینما هم برایم تبعات مثبت زیادی داشت و مرضیه برومند کارگردان با دانشی است و از کار کردن با او لذت بردم.

برای بازیگری که در ابتدای دوران بازیگریش است کار کردن با کارگردان هایی که هر کدامشان سبک خاص خودشان را دارند چه ویژگی هایی دارد ؟ برای یک بازیگر خوب است که با کارگردان های مختلف در ژانرهای متفاوت کار کند. یکی از ویژگی های که به بازیگری علاقه پیدا کردم متنوع بودن شغل بازیگری است و در هر فیلم و یا مجموعه ای با یک داستان و شخصیت جدید روبه رو می شوم و ممکن است حتی موقعی که با یک کارگردان جوان هم کار می کنید از کارتان لذت ببرید ...

کارکردن با کدامیک از کارگردان های جوان لذت بخش بود؟

در فیلم فراموشی با مددی کارگردان جوان این فیلم تجربه خوبی داشتم و این تجربه لذت بخش با بهروز شعیبی که خودش هم بازیگر است ادامه پیدا کرد .با کیوان علیمحمدی و امید بنکدار در مجموعه حیرانی هم دوران کاری خوبی را تجربه کردم. کارگردان های خوش ذوقی که به کار بازیگرانشان احترام می گذارند.

آیا جزو بازیگرانی هستید که دوست دارید در کارتان آزادی عمل داشته باشید؟ دوست دارم کارگردان از بیرون نکاتی را در باره نقشم به من ارائه کند و با یکدیگر در حین تمرین و دورخوانی ارتباط داشته باشیم. در مجموعه شیدایی با سعید نعمت الله این ارتباط کاری به خوبی به وجود آمد.

اگر فیلم یک گزارش واقعی در زمان ساختش اکران می شد سرنوشت بازیگری شما تغییر پیدا می کرد؟ نمی توانم قضاوت دقیقی در باره مسئله ای که اتفاق نیافتاده است داشته باشم. برای همه بازیگران چنین مسائلی به وجود می آید و برخی از فیلم هایشان مجال اکران را پیدا نمی کند.

کارکردن با کارگردان زن راحتتر است یا کارگردان مرد؟ برای من تفاوتی ندارد. در کار سینما چندان تفکیک جنسیتی وجود ندارد. خیلی از کارگردان های زن هستند که در کارشان موفق هستند.

آیا با حضور در مجموعه "نون و ریحون" به مخاطب عام معرفی شدید یا با مجموعه شیدایی؟ حضور در کارهای مناسبتی باعث بهتر دیده شدن بازیگران می شود . شروع آشنایی مردم با من با حضورم در مجموعه "ترانه مادری" بود که بسیار موفق بود. در ادامه حضورم در "نون و ریحون" هم نقش موثری برای ارتباط با مخاطب داشت. بازی در مجموعه شیدایی با توجه به حضور محوریم اتفاقات خوب زیادی را برایم رقم زد.

در فیلم یک دقیقه و یازده ثانیه به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی چه نقشی بازی می کنید ؟ در فیلم محور اصلی ساختمانی است که آدمهایش با یکدیگر دچار چالش می شوند و در این مواجه اتفاقات شیرینی هم به وجود می آید من در این مجموعه در نقش زن جوانی بازی می کنم که می خواهد از شوهرش جدا شود

گفت‌وگو از احمد محمد اسماعیلی