به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مرحله دوم پرداخت مطالبات ناشران شرکت کننده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بر اساس بسته‌هایی که به خریداران تحویل داده شد به شماره حساب اعلامی ناشر در زمان ثبت نام، واریز شد.

مرحله اول پرداخت مطالبات ناشران ۹ روز پس از پایان دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پرداخت شد و اکنون با توجه به تلاش‌های متراکم معاونت اداری مالی و سایر بخش‌های ستاد نمایشگاه، مرحله دوم پرداخت‌ها نیز تنها شانزده روز بعد از پایان نمایشگاه انجام شد. بخش پایانی تسویه‌حساب با ناشران پس از رسیدن آخرین مرسوله‌های خریداری‌شده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مخاطبان، پرداخت می‌شود.

در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران جوانان بیشترین خرید را انجام دادند و ۱۰۳ هزار و ۹۹ نفر از مردان و ۷۷ هزار ۶۹۰ نفر از بانوان نیز در این نمایشگاه اقدام به خرید کتاب کردند. همچنین در نمایشگاه دوم از گروه موضوعی کودک و نوجوان استقبال بیشتری صورت گرفت و پس از آن نیز به ترتیب کتاب‌ها در گروه موضوعی ادبیات، علوم اجتماعی، دین و تاریخ جغرافیا بیشترین میزان فروش را داشتند.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم تا یازدهم بهمن ماه سال جاری برگزار شد و ناشران تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه (یازدهم بهمن‌ماه ۱۴۰۰) ۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۳۰ نسخه کتاب به ارزش ۸۵۲ میلیارد و ۴۳ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۶۰۷ ریال کتاب فروختند.