به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، نشست خبری مرور آثار علیرضا مشایخی صبح امروز با حضور علیرضا مشایخی و شروین پاشایی (مدیر برنامه) و جمعی از خبرنگاران در تالار وحدت برگزار شد.در ابتدای این نشست علیرضا مشایخی از تاخیر خبرنگاران گلایه کرد ودرباره این برنامه گفت: این اجرا به مناسبتِ بیستمین سالِ تأسیس گروهِ موسیقیِ تهران در سالن رودکی مؤسسه فرهنگی هنری بنیاد رودکی برگزار می شود که این برنامه در شب های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه ، ساعت ۲۰ اجرا خواهد شد.

این هنرمند در ادامه افزود:در این برنامه ارکستر کوبه‌ای موسیقی نو به رهبری سعید آبادی، ارکستر ریکودر پارس و گروهِ کوبه‌ای موسیقی نو به رهبری مهرداد تیموری، ارکستر پارسیان به رهبری آیدین احمدی‌نژاد، کوارتت علیرضا مشایخی و همچنین تکنوازان نیایش جواهری، آیدا سیغاریان، امین غفاری، پانیذ فریوسفی، صنم قراه‌چه‌داغی و پریسا گلشن به اجرای این برنامه می پردازند.

وی در پاسخ به این پرسش که به نظرشما مخاطبان در ایران به موسیقی مدرن بیشتر توجه دارند یا در خارج از کشور، گفت: به طور کلی موسیقی هنری است که توسط واسطه ها به گوش مخاطبان می رسد و اگر نوازنده ای کار خود را به خوبی انجام دهد می تواند هر نوع مخاطب و شنونده ای را جذب آن موسیقی کند زیرا موسیقی بر روح و روان مخاطب تاثیر می گذارد و به همین دلیل است که شنونده جذب این هنر می شود.

وی در این باره افزود:در همه کشورها به موسیقی مدرن توجه نمی شود و عدم توجه به این نوع موسیقی فقط مختص ایران نیست؛ به طور مثال در اروپا در کنسرت های خود آثار مدرن را از آثار کلاسیک جدا کردند و بهتر است بگویم که موسیقی را از تاریخ اصلی خود جدا کردند که این کار اشتباه و نادرست است.

این هنرمند در ادامه با اشاره به اینکه بنیاد رودکی از این برنامه بسیار حمایت کرده است، گفت: پیش بینی کرده بودیم که این برنامه را در قالب یک جشنواره کلاسیک و معاصر برگزار کنیم و خوشبختانه بنیاد رودکی از این برنامه استقبال کرده و بنده بسیار از این بابت خوشحال هستم.همچنین خبر بسیار خوب برای من این است که در این سه شب هیچ احتیاجی به بنده نیست و گروه کوبه‌ای موسیقی نو و ارکستر ریکوردر را مهرداد تیموری رهبری خواهد کرد و سعید آبادی نیز از دیگر رهبران این اجرا است و برای من بسیار زیا است که می‌توانم در مقابل شاگردانم بنشینم و آثارشان را ببینم .

علیرضا مشایخی درباره سولیست های این برنامه گفت: پانیذ فریوسفی (کنسرتو ویلن) ،‌ صنم قراچه داغی(کنسرتو ویلنسل) و آیدا سیغاریان(کنسرتو پیانو) به عنوان سولیست‌هایی این برنامه هستند و در این سه شب به اجرای برنامه می پردازند.

این هنرمند در پاسخ به این پرسش که چه آثاری در این سه شب اجرا می شود، گفت: آثار بر مبنای پیشنهاد نوازندگان انتخاب شده‌اند و در هر شب کنسرت یک کنسرتو اجرا خواهد شد .

او درباره قطعه "مروارید"که قرار است در این کنسرت اجرا شود،گفت: این قطعه روی تبلیغات شرکت ملی گاز ایران است و این کار بدون اجازه من انجام شد به همین دلیل این قطعه برای مخاطبان آشنا خواهد بود.

مشایخی در پایان صحبت های خود در جواب به این سوال که شما همیشه به دنبال فرم تازه بودید آیا توانستید به این فرم برسید، گفت:من موسیقی چند فرهنگی را سال 1965 پایه گذاری کردم و در تمام این سالها تلاش کردم تا این راه را به طور وسیع تر گسترش دهم . من همیشه به دنبال سه گرایش بودم که شامل موسیقی ایرانی، آتونال و موسیقی چند فرهنگی است و این سه گرایش را در سه شب در قالب آثار مختلف اجرا خواهیم کرد.

شروین پاشایی مدیر برنامه این کنسرت در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ تبلیغات محیطی برای این کنسرت انجام نشده است‌، گفت: تبلیغات محیطی در فرهنگسراها و فضای مجازی انجام شده‌ است.همچنین مجوز این کنسرت را خیلی دیر گرفتیم و فکر می‌کنم اگر بتهوون هم به ایران می‌آمد، ساعت‌ها پشت دربسته اتاق مدیران می‌ماند که این توهین بزرگ به یک هنرمنداست.مجوز کنسرت ما هنوز داغ و داغ است و به همین دلیل ما زمان کافی برای تبلیغات نداشتیم.

پایان پیام/46