گروه تئاتر هنرآنلاین: کیوانلو درباره علت نامگذاری این اثر و مضمون آن توضیح داد: من عنوان اثر را از لغتنامه دهخدا پیدا و انتخاب کردم. به این دلیل که موضوع اصلی «حوال: حائل میان دو چیز» در واقع شک است که در نمایشنامه «اتللو» همین مضمون حرف اول را می‌زند و منجر به پایان زندگی دزدمونا می‌شود. در واقع در این نمایش اقتباس یا شاید بهتر بگویم نگاهی به نمایشنامه «اتللو» اثر شکسپیر داشتیم.

وی درباره تفاوت‌های «حوال: حائل میان دو چیز» با نمایشنامه «اتللو» بیان کرد: در این نمایش شخصیت زن داستان یعنی دزدمونا در سه زن حضور دارد. یکی خود دزدموناست، دیگری دزدمونا در عالم خیال و شخصیت سوم تنهایی دزدمونا.

این طراح و کارگردان با اشاره به علت انتخاب گالری بهار خانه هنرمندان برای اجرای اثر گفت: نمایش در 25 دقیقه اجرا می‌شود و جز یک جمله که آن هم برگرفته از «اتللو» است، دیالوگ ندارد. در این اثر عمده کار با بدن و نور و موسیقی پیش می‌رود. قصد داشتیم اجرای نمایش در جایی باشد که بتوانیم نفس به نفس تماشاگر حضور داشته باشیم و به نظرم گالری فضای بهتری برای رسیدن به این هدف داشت.

وی درباره علت اجرای این نمایش همزمان با جشنواره تئاتر فجر و سایر رویدادها گفت: من درخواست اجرای کار را برای خانه هنرمندان ایران فرستاده بودم و به این دلیل که گالری‌های آن معمولا درگیر برنامه‌های دیگری بودند و زمانی دیگر نمی‌توانستیم اجرا داشته باشیم، در این بازه زمانی کار را اجرا کردیم. ضمن این که می‌خواستیم حتما اجرای نمایش در سال جاری باشد.

کیوانلو ادامه داد: بیش از دو سال است به دلیل شرایط کرونا و دلایل دیگر موفق به اجرای «حوال: حائل میان دو چیز» نشده بودیم. البته تقریبا سه سال است که درگیر تمرین‌های کار هستیم و شرایط مالی نیز برای گروه جهت اجرا رفتن فراهم نبود و تهیه‌کننده نداشتیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان گفت: خوشبختانه استقبال تا اینجا عالی بوده و اجرای ما تا دوم اسفند ادامه دارد. «حوال: حائل میان دو چیز» قالب خاصی ندارد، نه تئاتر است نه پرفورمنس اما تلاش کردیم بهترین کار خود را ارائه کنیم و امیدوارم تماشاگران از آن راضی باشند.

«حوال: حائل میان دو چیز» هر روز جز شنبه‌ها در دو نوبت ۱۸ و ۱۹:۳۰ با بازی فاطمه عباسی، مجید کشاورز، ملیکا صفاری‌پور و ترانه کیوانلو میزبان علاقه‌مندان است. دیگر عوامل آن عبارتند از مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، مدیر تولید: ایمان یزدی، طراح نور: علی کوزه‌گر، دستیار کارگردان: دانیال رابعی‌نیا، طراح گریم: آزاده شهبازی، طراح صحنه: ترانه کیوانلو، طراح لباس: سایه کیوانلو، طراح گرافیک: امین یاوری‌ثانی، ساخت تیزر و عکاس: پرنیان دنیاری، مستر موزیک: محمدمتین یداللهی و خیاط: زهرا بهرامی.